Hei,
Mikäs on sellanen pari metriä korkea pihapuut, jossa oksat roikkuvat (kääntyvät) alaspäin. Niitä näkee paljon pihoilla, mutta nyt ei tule mieleen mikä laji on kyseessä.
Hei,
Mikäs on sellanen pari metriä korkea pihapuut, jossa oksat roikkuvat (kääntyvät) alaspäin. Niitä näkee paljon pihoilla, mutta nyt ei tule mieleen mikä laji on kyseessä.
Riippajalava, siperianherneen riippamuoto, riippakoivu, kyynelkoivu, riippapihlaja, kultasade, nämä esim voivat tulla kyseeseen.
ja mulla on riippapaju, Salix caprea pendula, tykkään kovasti, on edellisen omistajan peruja. En tiedä, onko Suomessa tavallinen.
Sitten on myös sulkalehtihernepensaan riippamuoto.
Riippapihlajahan se oli, kiitos Hantta noista!
Piti ostaa riippapihlaja,mutta tämän sain:Riippahernepuu. On todella kuivassa paikassa,hiekkaa,aurinkoa saa ja joskus taivaalta vettä. Tämä on nyt neljäs kesä meillä yhteinen:)
Jäipäs muuten keväällä leikkaamatta tuo toinen puoli:))
Tässä kuva riippapajusta ilta-auringossa, tukkaa olisi kukinnan jälkeen pitänyt lyhentää, mutta ei muuttolaatikoiden tyhjentämiseltä ehtinyt. Ens keväänä sitten.
Tänneköhän tämä kuulunee…
Haaveissa olisi tuollainen riippuvaoksainen puu, mutta en nyt oikein millään saa päähäni, että minkä väriset kukat naapurilla (entisellä) tuossa puussa oli, koska sellaisen haluaisin. Oli todella upean näköinen. Hämärä mielikuva mulla on siitä jäänyt, että olisi ollut suurehkot valkoiset kukat, mutta aivan varma en siitä ole. Mahtaako tuollaista puuta olla? Puu ei ollut kovinkaan suuri, ehkä n. 1,5m korkea ja tosiaan riippuvat, mutta muistaakseni aika jykevät oksat. Onkohan ihan hakuammuntaa…
Rautatienomenapuu tai riippapihlaja
Riippapihlaja se ei ainakaan ole. Mitenköhän leveäksi tuo rautatienomenapuu oikein mahtanee kasvaa? Se on ainakin nätti, mutta tuleeko siitä iso leveyssuunnassa sitten. Tuo naapurin pihalla ollut puu oli suht nuori vielä, kun 2004-2005 varmaan istutettu ja muutettiin pois sieltä 2009 ja oli silloin tosiaan maks. ehkä tuon 1,5m korkea ja leveyttäkään ei nyt mitenkään valvasti mun mielestä ollut. Toki sitä varmasti on leikottu. Oksat meni mun mielestä melkein maahan asti (riippui siis). Talvella oli metkan näköinen käppyrä. =)
Rafu, jos haluat lukaista niin rautatieomenapuusta on tietoa esimerkiksi tässä ketjussa: "Hedelmät ja marjat - Yleistä asiaa - Rautatieomenapuun hoito ja leikkaus". Se on lyhyt ketju, nopeasti löydät jos etsimäsi tieto on siellä
Ja täälläkin on siitä tietoa: "Hedelmät ja marjat - Asiaa lajeittain - lajeittain A - K - Koristeomenapuu, Malus".