Phalaenopsis equestris
Phalaenopsis hybr.
Angraecum didierin seuraava kukka, silläkin oli vaikeuksia kannuksen kanssa.
Angraecum Suzanne Lecoufle jaksoi vielä tehdä yhden ihanan kukan.
Tässä erityisesti Tiipapille: Dendrobium lamyaiae, viimeiset kukat kun edellisiä en ehtinyt kuvaamaan.
Hei Orkidea, mikä tuo valkea ihanuus on? Joku neofinetia?
En ole orkidea, mutta nimi tulee näkyviin, kun siirrät hiiren osoittimen kuvan päälle.
Nimi unohtui, se on Neofinetia falcata.
Kauniin värinen perhonen!
hoyabella, perhosessa kestää kukat monta kuukautta. En muista koska keväällä minulla alkoi kukkia keltanen, eikä yhtään kukkaa ole vielä kuihtunut. Pidän perhosilla suojaruukkua tai syvää kuppia, jossa on aina jonkin verran vettä, niin ei tarvitse huolehtia kastelusta:). Ei tiedä/muista kuinka niitä neuvotaan oikein kastelemaan, mutta näin on minulla kukkineeet ja ksvaneet vuosia, niin olen samalla tavalla jatkanut, välillä suojaruukut on melkein täynnä vettä silloin kaadan liikoja pois:)
Tämä kukkii…
Tässä "se kasvi, joka minun vain piti tilata" Schwerteriltä
Paraphalaenopsis laycockii x Ascocenda Yip Sum Wah.
Kukissa näkyy P. laycockiin muoto ja terhakkuus. Toisen vanhemman perimässä paljon Ascocentrum curvifoliumia, mikä sekin näkyy. Vandoja perimässä on useita mutta pienemmällä panoksella (V. luzonica, tricolor, coerulea ja Euanthe sanderiana). Myös toiseen versoon tulossa kukintovarsi.
Ja kun Bulbophyllum Elizabeth Annin punkkariporukka lopetti, kuparikuningatar väsäsi jälleen kukat.
Bulbophyllum Copper Queen ‘Meechai’
Miten tällainen ihanuus olikaan jäänyt huomaamatta: Bulbophyllum comberi, jota olen kovasti kehunut.
Kukatkin ovat ainakin puoli senttiä… eikä haise hikisukat patterilla…
Pitää korjata risteymän sukupuuta: Paraphalaenopsis laycockii x Ascocenda Aroonsri Beauty.
Ascocenda Yip Sum Wah on toinen Aroonsrin vanhemmista, muuten sukuselvitys täsmää. Sorry!
Mietin, että laitanko tämän kuvan vaiko en. No, laitan kuitenkin. Kasvi on itse ruma ja ehkä huonovointinenkin. Ja kukkaa on jo tämän kesän vitsauksena olleet etanatkin päässeet nakertamaan.
Tässä siis Cattleya warneri tipo. Tuoksuu kyllä kivasti.
Tämän ostin vuosi sitten kesäkuussa ale-korista. Se kukki silloin vielä melko kauan luonani.
Nyt kukinta on hiukan myöhemmin, mutta kukat ovat paljon suurempia. Kaksi kukkavanaa.
Dendrobium biggibum
Bifrenaria harrisoniae alba. Vain yksi kukka, mutta olen tyytyväinen.
Tuoksuuko tuo alba? Kaunis on.
Bifrenaria harrisoniae alba tuoksuu, mutta enpä oikein osaa tuoksua kuvailla. Näin illalla tuoksun huomaa juuri ja juuri, päivällä paljon selvemmin.
Tälläinen tuli ostettua eilen ikeasta