Olivian Phalaenopsis Purple Gem ‘Snowflake’ on tosi kaunis! Kukkien muoto on niin erikoinen. Harin Thunia alba on myös hyvin kaunis.
Jos Olivia ei ole saanut C. intermediaa kukkimaan, niin mahtaakohan itselläni olla mitään toivoa. Yhden hyvän kokoisen verson oma rehuni on tänä kesänä tehnyt (muutaman rairuohoa muistuttavan lisäksi), valoakin se on uusien lehtien punerruksesta päätellen saanut vähintään tarpeeksi, mutta kukkatuppea ei näy. Ja minä kun luulin, että tämä olisi helppo laji.
Älä sure Teenjuoja, tietäisitpä vaan kuinka monta jurnuttajaa tässä talossa on ja enempi sellaisia roottorikatleijoita…
Muuten, tässä nuuskukierroksella huomasin C. Walkerinterin tuoksuvan, ihan pitää mennä lähelle tunteakseen hyvän ja raikkaan tuoksun.
Suoneidonvaippa kukkii viileämmässä paikassa. Pienemmillä soilla (30x50 cm) kukinta alkaa olla ohi. niissä kasvualustakin on ohuempi. Tämäkin kasvaa pesuvadissa, joten ei se syvyyssuunnassa paljoa kasvualustaa tarvitse.
Se teke komeat simenkodat, mutta yhtään simentainta en ole havainnut. Juurakko kylläkin rönsyilee uusia versoja.
Tämä Angraecum Suzanne Lecoufle on kukkinut kukka toisensa jälkeen helmikuusta. Vieläkin olisi pari nuppua odottamassa, toivottavasti jaksaa.
Vanda Golden Magig. Yhteishankinta 2013.
Vau. Sanderiana x mistätoikeltainenväritulee? Kivipekan vandankasvatusmetodilla saattaisin itsekin kuvitella kasvattavani Vandoja, en nimittäin jotenkin voi sietää niiden roikkuvia roippeita. Sit toisekseen ei meillä vaan valo riitä, ei.
Mulla on etelä- ja länsi-ikkunalla. Etelä tarvitsee varjostusta.
Hyvännäköinen Vanda Kivipekalla. Juuretkin tosi komeat.
Sain lahjoituksena 3 Vandaa kevätkesällä; itselläni oli yksi ennestään.
Kaikki olen laittanut purkkeihin, joissa on hiiltä ja kookoskuitua.
Ne ovat eteläikkunalla, mutta edessä on suuri vaahtera, joten auringon porotusta on vain pieni hetki päivässä.
Kaksi niistä tekee tällä hetkellä uusia juuria, joten eivät ne varmaan ihan huonosti voi.
Minäkään en tykkää riippuvista juurista…
Sobralia parhaimmillaan, valehtelematta ruokalautasen kokoiset kukat.
Dendrobium nikkou
Jotenkin en jaksa uskoa, että väri vielä muuttuisi violetiksi…
Odontonia Samurai seka Dendrobium Cassiope (taas) aloittelivat molemmat kukintaa kahdella kukalla.
Vaikka D.Cassiope kukkiikin jo alle vuoden sisään kolmatta kertaa, on kukissa sentään joka kerralla ollut sen verran ihmeteltävää, että ovat joka kukinnallaan olleet vähän suurempia edelliseen kukintaan verrattuna.
Varmaan laittelen kuvaa vielä kun on paremassa kukassa molemmat, nyt ei malttanut odotella.
Odontonia Samurai
Dendrobium Cassiope (sormet mukana, että jotenkin saisi kokoa havainnoitua, mittanauha kateissa )
Kevään yhteistilauksessa tullut Gongora avasi nuput. Olin tilannut Gongora irmgardiaen, mutta tämä on oikeasti Gongora galeata:( Laitoin Kargelle viestin, saa nähdä mitä vastaavat.
Päivitys edelliseen; Lupasivat tuoda oikean kasvin Helsingin näyttelyyn.
Tämän ketjun ekalla sivulla luikerrellut lisko eli Aerides rosea
Tässä 19.07.
Tänään kukista suurin osa avoinna. Kukat ovat pieniä ja tuoksuttomia.