Mikä orkidea kukkii helmikuussa 2010

Helmikuun avaus: Dendrobium wardianum:

Ja Sophronitis mantiqueirae sai auki toisen kukkansa:

Minun ihan ensimmäinen phaleni ja orkideani, joka kukkii mystisesti aina vain kolmella kukalla! Ikää 8 vuotta!

Uusia kukkia tulossa. Kukkavana vain 20 cm pitkä ja 5 nuppua ainakin näyttäisi olevan.

Lumikuningattaren toinen kukkavana kasvussa.

Lumikuningatar omassa amppelissaan.

Elämänsä ensimmäistä kukkaa kukkii 1,5-vuotias Phalaenopsis-keiki, eikä taida oikein tietää vielä miten päin kukan kuuluisi olla.

Nyt wardianum rehottaa täysillä:

Komee :smiley:

Tällä kertaa kukkivat perhoset yhteispotretissa.

Tämä perhonen tekee uusia kukkia ja haarojakin ihan mukavasti. :)

Raakilla taitaa olla tismalleen sama sekameteliperhonen kuin mulla. Kukkii miltei taukoamatta hullun lailla?

Vitellina kasvatti toisen kukkavanan:

Kyllä tuo on pitänyt aika pitkän tauon, mutta nyt siihen tuleekin näköjään aika paljon kukkia ja siinä on kolme sivuhaaraakin. :)

Onpa makeen värinen kukka Ruukkutarhurilla!

Minä laitan kuvaa, kunhan mun phaleni rupee kukkimaabn, nyt on tehnyt monta vartta ja pienet nuputkin jo voi erottaa. Muutamassa kasteluvesiannoksessa olen orkidearavinnetta antanut, liekö tuo vananteko sen syytä.

Coelogyne Intermedia.

Hieno!

Kestääkö tuo Lumikuningatarviikolle saakka?

Eipä taida valitettavasti kestää, vaikka on siinä pari kukkaversoa vielä avautumatta. Toivottavasti muilta sujuu ajoitus paremmin, jotta saadaan Kaupunginpuutarhaan kunnon orkidealoisto!

Pulleabulbinen keltainen oncidium tuli tanssittamaan tyttäriään talvi-iltojen iloksi.

Ei tässä olla köyhiä eikä kipeitä, tyttärillä näyttää olevan oikein käätyjä kaulassa.