Tästä olen iloinen, vaikkakin kukinta ei ole kovin runsas, mutta että sain nähdä tämän ihmeen. Lumikuningatar on ollu minulla ehkää kolme vuotta.
Tämä mikälie orkidea on kukkinut ja kauan ja uutta nuppua kehittelee.
Perhoset ovat kukkimassa jo mukavasti ja paljon kukkavarsia on vielä tulossa. Ilmeisesti tuo roikottaminen on näille hyväksi, koska kukkivat tosi runsaasti joka vuosi.
Miten sä kastelet nuo?
Tuo roikotus on tosi hyvä systeemi. Eivät vie kukkapöytätilaa.
Ipanema, se onkin just hyvä kun eivät vie tavallaan tilaa mitenkää, niitä on 38 eikä tunnu missään. Kastelu onkin sitten oma rituaalinsa, koska otan ne alas, yksi kerrallaan, laitan uimaan sellaiseen valkoiseen ns. sängynaluslaatikkoon ja annan uiskennella monasti yön ylikin ja kahteen laatikkonhan nuo menee kaikki.
Joskus kun sitä en ehdi tehdä, sitte vain ruiskulla vettä tuonne ruukkuun.
Kuinka usein kastelet talvella? Entä kesällä?
En vaan saa omiani kukkimaan, ja se ottaa aivoon =)
Talvella pyöreästi kerran kuussa ja kesällä 2 kertaa. Liotan aina keväällä ja alkukesästä kanankakka vedessä, noin kourallisen nakkaan sinne laatikon pohjalle ja annan sen liota ja sitte orkideat sinne.
Minä en usko niihin varttitunnin liotuksiin, vaan annan juoda tosiaan kauan. Myöskin norm. orkidealantaa annan. Liikaa ei kannata hoitaa, unoha ne joksiki aikaa niin ne säikähtää ja alkaa kukkimaan.
Tsemppiä
Kiitos =)
Hyviä vinkkejä ja menee kokeiluun justiinsa =)
SLC. Kagaribi Dawn red star