Tänä aamuna pojan 14-vuotis synttäreiden kunniaksi avasi tämä valkoinen kukkansa ja paljon on luvassa jos kaikki nuput kukkii.. 28 nuppua olisi.
Taitaa olla Beallara Tahoma Glacier, neljä kukkaa yhdessä vanassa
Thunia alba ostettu Ruissalosta kolme kukkaa ja vielä yksi nuppu
Vakio kukkia Psychopsis sanderaea
Kaksi miniä Pleurothallis tribuloides ja species
keltainen
Phalaenopsis cornu-cervi alba
Tällaiset möhköfantit kuoriutuvat tämänkertaisesta ankkalaumasta: Aerides lawrenceae. Ainakaan vielä en ole jäljittänyt minkäänlaista tuoksua.
Heippa pitkästä aikaa!
Tulin ihailemaan kukkaloistoa ikkunoillanne. Minullakin kukkii, mutta tämä on vaan perhonen..... Harvinaisen komeakukkainen kylläkin. Ylälaidassa apulaishortonomi tutkimassa kukkaa
Se tietty "hurjan näköinen " Phali hybriidi joka päätti tammikuun ketjun kukkii vieläkin neljällä kukalla
Tämä "vispipuuronpunainen" oli päivällä avannut itsensä ihailtavaksi.
Kuva ei valitettavasti tee oikeutta värille mutta minusta se on kaunis. Ja näyttää siltä että kukkavarteen on kasvamassa oksia joten taitaa tästä riittää nyt useammaksi kuukaudeksi ihailtavaa.
Etelka sinulla on todella kaunis kukka. En ole koskaan nähnyt täälläpäin myynnissä tuollaisia. Pitää pyytää maahantuojalta että toisivat näitä erikoisempia tarjolle myös tännepäin.
Rosso perhonen on ihan yhtä ihana kuin joku muukin. Ei saa sanoa “tämä on vaan…” Sinun on varmaan lähelle samaa sävyä kuin tuo minun tänään kukkimisen aloittanut.
Pappis kiitos! Jos katsot tammikuussa kukkivat tässä ketjussa ja viimeinen kuva on tästä samasta kasvista silloin voit huomata että kuvio on erilainen eri kukissa, vain värit ovat samoja. Kasvi on ostettu Bauhausista Espoon uudesta myymälästä tammikuusa kuin se avattin.
Bulbolla on taas upeat kukat ja laatukamera, joka ei polta puhki vaaleita sävyjä. Tuolla Thunialla näyttää olevan monta synonyymiä (mm. Th. marshalliana ja Phaius marshallianus). Omani sellainen kasvaa vielä ja toivottavasti kerää samalla voimaa kukintaan.
Kameralla ei ole väliä, tärkeintä on saada kohde valaistua oikein. Thunia kuvattu lattialla maaten ja loisteputkien valo tullut kukan takaa. Valokuvauksessa oikea valo on yhtä tärkeä kuin kasvien kasvatuksessa.
Joo, olet Pappis oikeassa. Phalet on kauniita, mutta ehkä niiden yleisyyden takia on vähän sellanen "vaan" vähättely päällä....
Sun phale muuten näyttää tosiaan ihan samalle kuin minun. Onko kukka semmonen lähes kämmenen kokoinen?
Muoks. Tämä uusi pentti aloittaa näköjään viestilaskurin alusta. Ihan kuin olisin vasta tullut palstalle, vaikka olen jo pari vuotta sitten kirjautunut ja viestejäkin on tullut laitettua. Menee jonkun aikaa, ennenkuin saa tuntumaan tähän uuteen versioon...
bulbo, onko sinulla kuvaa koko kasvista, kiinnostaisi millainen se pitäisi olla.
On se - piti käydä oikein uudelleen katsomassa että minkäs kokoinen se kukka olikaan. … pitää muuten käydä paikallisessa kukkapuodissa kyselemässä olisiko niillä kukkimattomia orkideoita niin saisi uusia venyteltäviä kun lähes kaikissa entisissä on nyt ainakin uudet kukkavanat tulossa. Ostin jo metallikorinkin valmiiksi että laittaisin ne siihen kasvamaan.
mistä haluat koko kuvan,ei ole ongelma
bulbo
Tuosta Thuniasta olen kiinnostunut. Minulla on nyt pieni kasvi.
Aiti laitti pari kuvaa kotona kukkivista kasveista. Tuo ekassa kuvassa juuri nakyva tikankontti (Cypripedium parviflorum var. pubescens) on monta vuotta sitten pullotaimena hankittu, ja se kukkii nyt ensimmaista kertaa. Ensimmainen liuskakammekka (Dactylorhiza majalis) lopettelee jo kukintaa - se kukkii n. kuukautta ennen kuin mikaan muu liuskakammekka meidan pihassa.
Kuvat ovat noin viikon vanhoja. Juhannukseksi paasen niita itsekin nakemaan, toivottavasti suurin osa liuskakammekoista on silloin auki =)