Vietnamista kotoisin oleva Pteroceras semiteretifolium, uskollinen lasikon syyskukkija.
Kukka parisenttinen, mutta pippurista tuoksua riittää!
Tässä hiukan piristystä tähän sunnuntaipäivään, kun tuntuu ettei päivä edes aio tästä valjeta: Cattleya Money Maker x Cattleya Irene Holguin
Tämä on sitkeä sissi, joka edellisen kesän aikana miltei kuivui. Väri on huomattavasti intensiivisempi kuin mitä tässä kuvassa.
Tämä pitkäaikainen ilontuoja Doritaenopsis pudotti ensimmäisen aallon kukkansa noin viikko sitten. Mutta ei hätää, lisää tulossa. Olin kääntänyt sen tietenkin huoneeseen päin, mutta kukkavarret ovat ylenkatsoneet keinovaloa ja kääntyneet vielä luonnonvaloa kohti.
Löytyyhän tästäkin sekä samettia että särmää, kunhan malttaa tarpeeksi odottaa: Vascostylis Thai Sky
Vuosia sitten pienenä sinttinä Orkidéhusetista hankkimani venuksenkenkä Paphiopedilum primulinum x P. barbigerum, jolle RHS antaa risteymänimen P. Lyro Petit Fleur.
Kukkavarsi alle 10 cm, kukka noin 7 cm. Samaan varteen tulossa lisääkin, perintönä P. primulinumilta.
Vascostyliksen kukka näyttää hyönteiseltä, joka on pysähtynyt kesken lennon silmät hämmästyksestä kierossa! Kaunis väri. Uteliaana odottelen Orkidealehden vanda-erikoisnumeroa, vaikka vain vakuuttuakseni, että ovat liian vaativaisia lemmikkejä.
On se ihana väriläiskä se Thai Sky, ja oli kiva yllätys että se tuoksuukin omani piristää olohuoneen ikkunaa
Tässä äsken eBaysta hankittu Neostylis Lou Snearly. Se oli niin hyvin pakattu että kukkavana nuppuineen ei vahingoittunut matkalla Englannista.Joku mieto tuoksu sillä on, ehkä kehittyy voimakkaammaksi…
Tässä lähikuva
Orchidehusetilta muutama viikko sitten tullut Dendrobium Oligophyllum pukkaa vaan nuppua yksi kerrallaan. Luulin kasvin tullessa, että se kuolettaa kaikki nuppunsa ja kukkansa tuholaismyrkytysten jälkeen. Niin se tekikin, mutta silti tekee nyt uusia
Kukat ovat minun mittapuullani "olemattomat" eli vajaan cm halkaisijaltaan, joten kuvaaminen oli haastavaa. Järjestelmäkamera ei suostu ottamaan kuvaa lähempää ja kännykkäkameralla taas en vielä osaa ladata kuvia tietokoneelle…
Kasvaako tuo sinulla purkissa ikkunalla, jos niin olisi sitten sopiva monille kasvattajille-
OMORIO, kyllä kasvaa.
Minun ‘‘Obene’’ eli Cattleya rex x Laelia purpurata var carnea. Jostain syystä tänä vuonna lumenvalkoiset terälehdet ovat kirjaavia. Jokavuotinen uskollinen kukkija.
Psychopsis Mariposa on miltei saanut auki jo toisen kukkansa samassa varressa.
Aaah, ihana Mariposa kukka! Mitä ihmettäminä teen väärin kun mun joku vuosi sitten yhteistilauksessa hankkima P Kahili ei suostu kukkimaan.Se kasvaa kun rikkaruoho mutta kukkavanaa ei vaan näy
Ehdotuksia…joku…kiitos
tällainen tarttui eilen mukaan ikealta. Kuka minä muuten olen? Kukinnot ovat jo osa alkaneet lakastumaan mutta väri on aikas exakti. Ihana väri jokatapauksessa:)
Taitaa olla burrageara Nelly Isler . Niitä on hieman toinenkin versio olemassa.
Se "toinen versio" on Burrageara Stefan Isler - googletapa tuolla hakusanalla!
Minulla on ollut aikoinaan Stefankin ja se oli aivan eri näköinen. Kukka oli kauttaaltaan hyvin tumman punainen. Sen huuliosa oli hieman vaaleampi ja pilkullinen.
Oikeassa olet Olivia, Stefanhan se onkin.
Kaunis kiitos tunnistuksesta:) Minullahan onkin nyt kummatkin stefan ja nelly. Purkissa luki cambria mutta ei sitä burragearaa. Nyt tiedän oikian nimen:)