Mikä orkidea kukkii syyskuussa 2012

Kivan punainen ja terhakka on Carmelitan kymbidi. Onnittelut kukinnasta.

orkideajohan; tuommoinen pitää saada…

Dendrobium nobile hybr. kukkii samaan aikaan kuin viime vuonnakin.
Tästä lähti useita keikejä maailmalle; kuinkahan lienevät kasvaneet…

Kiitos orkideajohan :slight_smile: ,ostin sen Lidlistä viime vuonna noin 15 eurolla

Kaunis tuo zygon nobile hybridi, näyttää aika lailla alkuperäiseltä nobile lajilta, joka on ainakin mulla ihan suosikki Ja runsas on kukintakin.

Oma gaskelliana ‘‘alba’’ tapaa tehdä vuodessa n. kuusi versoa, joista ensimmäinen tapaa olla kaksilehtinen ilman tuppea, ja viimeisimmät eivät ehdi kunnolla kypsyä. Viime vuonna teki kaksi tuppea, joista toinen kukki yhdellä kukalla. Tänä vuonna kolmea tuppea, jotka kaikki kukkivat. Juurilla on paljon tilaa kasvaa, koska maa-aines on hyvin karkeaa. Ruukun sivuissa olevista rei’'istä tullee myös juurille ilmaa. Helppo rehu tuntuu olevan.

Joku olisi voinut kopistaa taustaviltin roskista, sillä aikaa kun minä yritän päästä valokuvaamisen alkeista jyvälle.

Gaskelliana on suorastaan tyrmäävä!  Samoin zygon kukka. Minun nobile-hybridini ei ole läheskään noin pystykasvuinen ja siro.

Gaskelliana on tosiaan aivan upea !

Teenjuoja; Ei tämäkään ole ollut kovin  pystykasvuinen, mutta pidin sitä vuoden verran suuressa lasimal-
jakossa ja otin vasta muutama päivä sitten pois. Versot olivat suoristuneet vuoden aikana.

s.sipulin orkidea on tosiaan runsas ja upeakukkainen - siinä on mallia, vaikka muille jakaa!

Voi ei, nuo taustaviltin roskat vievät koko huomioni. Omat C. gaskellianat siirtyvät pian "Mikä ei taaskaan kuki" palstalle. Olen kade.

Oli mukava nähdä c. gasgeliana alba kuvana. Hieno! Mun kannattaa odottaa, jos 2010 yhteistilauksessa saamani kattis suostuisi kukkimaan ensikerran. Pidättekö peukkuja pleace?

Vanda coerulea, V. denisioana ja Ascosenda "Miss Orange" kukkivat jälleen runsaasti. Tästä olen kiitollinen ja onnellinen. Yritin saada samaan kuvaan V. Robert Delihgt "Violet Blue":ta, mutta se kuihtui ennen coerulea´n kukkimista.

Mikä vandojen väriloisto!
Ihanaa :smiley:

Tämä venuksenkenkä on aivan aikataulussaan.
Olen ostanut sen 23.9.2008.
Joka vuosi se on kukkinut uskollisesti.

Silmäniloa, Kupferprinzissä yksi uusi verso ja 3 kukkaa.

Ascocenda Thai Sky aukaisi kaikki kukkansa. Taitaa olla vähän ujo, kun kaikki kukat ovat alaspäin, vaikka valo tulee ylhäältä.

Kaunis on tuo sinun kasvisi, mutta eikö tuo ole Vascostylis eikä Ascocenda? Vai onko olemassa sekä Vascostylis Thai Sky että Ascocenda Thai Sky?

Ei ole kuin Vascostylis Thai Sky, mutta nimilapuissa on usein sekaannuksia. Yksi kiitollisimmista kukkijoista.

Tässä seuraava versio Costa Rican yliopiston Lankesterin tarhalta tuomistani pullotaimista. Kasvutapa on selkeästi C. intermedian, joten odottelin nyt sitä valkoista versiota. Tähän mennessä on ollut vain yksi valkoinen… Ja pidä tuota nyt sitten purkissa …

Mutta kattia kanssa :slight_smile:

Lankesterin Pupulin kertoi nimeksi "Idonotknowwhat".

Rossioglossum grande kukkii

Ja Masdevallia-hybridi kukkii myös