Mikä orkidea kukkii tammikuussa 2010

...lähikuva kukasta.

Onko, Raakki tuo dendro toissavuotisesta yhdistyksen basaariata? Marnahan niitä kiikutti laatikollisen jakoon. Minulla nimittäin on yksi samanlainen, joka on kukkinut siitä asti kaksi kertaa vuodessa. Se lopetti juuri kukintansa tältä erää.

Ei, tuo on Bauhaussin tarjouskukkia viime talvelta.

Vai tarjouskukkia. Täytyy munkin päästä vähäsen kaupoille jonnekin päin;D

Honkkarin tarjouskukka viime helmikuulta kukkii vieläkin...

...lähikuva ympärivuotisesta joulukukasta. :)

Jouluksi avasi ensimmäisen kukkansa tämä ja jatkaa tällä vuosikymmenellä. Kukat vaan ovat jostakin syystä suuremmat kuin vuosi sitten.

Kaunis tämäkin, olen hankkinut joskus samanlaisen itelleni ja ihmetellyt sitä aina kaikissa kaupoissa, että miksi tuo täysin valkoinen tekee aina suurimmat ja runsaimmin kukkia. Tietäisköhän kukaan?

Nyt avasi muutaman kukan tällainen Dendrobium nobile hybridi, joka kasvattelee keikejäkin samaan aikaan...

...pienet kukat vähän lähempää.

Ompas hän kaunis…

Taitaa viihtyä Raakkilassa erinomaisesti. Kaunis on!

Minusta tuo on aika resuinen ja pienikukkainen, kun vertaa kaupoissa myytävinä oleviin!

Mukavaa, että Ainakin on pitkästä aikaa palstoilla!

Paphiopedilum insigne aloittelee kukintaansa, nyt se tekee kolme kukkaa...

...lähikuva ensimmäisestä kukasta.

Tämä teki nyt vain yhden ainoan kukan, saa sitten nähdä jatkaako vana kasvuaan myöhemmin.

Todella kaunis tuo yksinäinen kukka! Hempeä, muttei imelä :slight_smile:

On tuo tosiaankin nätti kukka ja sille on nyt löytynyt nimikin, joka viittaa hyvin lajeihin, joista tuo on risteytetty.

Eli tuon kukan nimi on Phalaenopsis Schilleriano-Stuartiana.

Marna kirjoiteli kyseisestä kasvista näin fyllissä jokin aika sitten:

"Kauppanimellä Phalaenopsis Philadelphia myydään kasvia nimeltä Phalaenopsis Wiganiae, toiselta nimeltään P. Schilleriano-Stuartiana, kertoo RHS:n rekisteri. Kasvin vanhemmat ovat P. schilleriana x P. stuartiana. Risteymän on rekisteröinyt Low v. 1899."

Arja minulle kaivoi tuon kukan tietoja viime yönä Facebookissa ja ihan samoja tietoja antoi. :)