Minä tuhlaan aikaa ja laittelen kuvat yksi kerallaan. ;)
Tällaisen nupullisen Oncidiumin ostin viime viikon kaupunkireissulla, kun entinen on jossain vaiheessa joutunut kompostiin...
Minä tuhlaan aikaa ja laittelen kuvat yksi kerallaan. ;)
Tällaisen nupullisen Oncidiumin ostin viime viikon kaupunkireissulla, kun entinen on jossain vaiheessa joutunut kompostiin...
...kukkia ei vielä ole kovin paljon auki...
...aika erikoinen kuvattava tämä kukka on...
...täytyi ottaa kuva sivultakin, että kukan malli näkyisi kunnolla. :)
Tuolaisen samanlaisen ostin äidille joulun aikoihin.
Tuossa 19.54 otetussa kuvassa näkyy selvästi kaunis neito joka tanssii keltaisessa mekossaan ja on hänellä tyylikäs lierihattukin, jossa samaa punaruskeaa kuviointia kuin hameen yläosassa. On kaunis kukka
Vitsi, mikä antikliimaksi: hengitin paperipussiin, kun äkkäsin Sophronitis (Cattleya) mantiqueiraessa ensimmäisen kerran NUPUN, mitä se ei ole IKINÄ saanut aikaiseksi – ruoho on ollut mulla neljä vuotta. Nyt ensimmäinen kauan odotettu sitten aukesi, ja se on PIKKURUINEN, vain kolmesenttinen. Odotin jotain kuuden sentin pläjäystä, mutta itse asiassa kukan koko vaihteleekin tolla lajilla 2,5–5 sentin haarukassa.
Kaunis se on silti, pitää vaan katsoa lähempää.
Niin ja tollasethan pitäis oikeesti myydä suurennuslasin kanssa! :oD
Kukkahan on iso - kolmesenttinen - kyllä sen näkee vielä ilman suurennuslasiakin. Tai sitten pitää vaan käydä useammin optikolla ;)
Tuon kukittaminen onkin sitten taitolaji. Joten kunnioittava hatunnosto ja lämpimät onnittelut, Ruukkutarhuri!
Likinäköisyys auttaa kummasti
Kukittaminen totisesti on korkeamman asteen kisällinäyte varsinkin asunto-oloissa. Ja nythän puhutaan VAIKEASTA lajista! Eihän tuohon mennytkään kuin neljä vuotta, johan siinä ajassa suorittaa korkeakoulututkinnon!
Chirrhopetalum sp. Hnakittu Ruissalosta 5v sitten kukkii ensimmäistä kertaa. Teki neljä vanaa, mutta kolme kuoli.Kukkimisen ansio kuuluu naapurille, joka harvensi reilusti puupeltometsäänsä. iltapäivä auriko pääsi paistamaan.Kukan leveys melkein kaksi senttiä.
Lc. love knot. Tässä on värikin oikein
Joku Miltonian sukulainen raasku teki pari kukkaa.
Valkoisia pienikukkaisia perhosia kukkii useampia. Kaikissa kuitenkin erilaiset kukat.
Alempien kukkien leveys vain reilut kolme senttiä ja suu supussa.
Tässä vähän enemmän punaista ja vihreääkin.
Tuo mummin ensimmäinen tämän illan ihanuus on varmaankinBulbophyllum ambrosia. Itselläni on samalta keikalta ostettu, mutta ei ole vielä kukkinut . Aika siro kasvi eikä tuoksunkaan pitäisi olla paha.
Minun silmääni taas miellyttää entiten tämä alin valko-vihreä perhonen