Mikä orkidea kukkii toukokuussa 2009

Renanthera monachia availee kukkiansa, viihtyy ikkunalaudalla

Ascocentrum christensonianum, pienikokoinen kapulakasvi viihtyy myös ikkunalaudalla

Cymbidium hybr.

Prochecea cochleata

Vanda Pakchong Blue

Oncidium Hawaiian Sunset

Sophrocattleya Kupferprinz

Dendrobium goldschmidtianum

Hienoja! Toukokuun aloitus on komea. Tuon prinssin väri on kyllä aivan mahtava.

Minä sain odottaa 3 vuotta ennen kuin Paph. liemianum alkoi uudestaan kukkia.

Tässä pikkuruinen Phalaenopsis lindenii x Kingidium minus availee ensimmäisiään.

Raakki, ei siis ole puhdas P. lindenii, vaikka niin sulle sen esittelin, vertaa http://phals.net/lindenii/index_e.html

Muutama vuosi sitten Akernelta tullut Dendrobium griffithianum kukkii nyt ensimmäistä kertaa, kahdella tertulla. Kukat vasta avautuneet, keskustan väri taitaa tulla keltaisemmaksi.

Onpa Olivialla upea Dendro ! Onko se sellainen, joka kasvaa vaan kaapissa?

Tuo kasvaa verkkokorissa, mikä edellyttäisi säännöllistä kastelua. Olen suht. laiska kastelija, siksi tämäkin kasvi on lasikossa. Kaiketi hyvällä hoidolla kasvaisi ikkunallakin. Valontarve on katleijoiden suuruusluokkaa.

Yhteistilauksessa tuli tämä Epidendrum Black Comet, jossa oli jo valmiiksi ensimmäiset kukat avautuneet. Siinäpä minulle äitienpäiväkukka!

Oikein hieno on hän. Minulle tuli samanlainen viime kevään yhteistilauksessa. Nyt siinä näkyy jo uusi kukkatuppi, joten on aika kova kukkimaan. En ole hoitanut sitä mitenkään erityisesti - vettä se on saanut muiden muassa.

Tämän aamun tähdet: Aerangis biloba availee ensimmäisiään.

Condylago rodrigoi avasi ensimmäisen kukkansa todella hullunkurinen kukka

Ei tarvitse edes vilkaista nimimerkkiä kun tietää, että Bulbon ihanuushan se tässä ;)

Nykynimi tälle näyttää olevan Stelis rodrigoi, syvän varjon kasvi Kolumbiasta. Olisi kiva tietää, mikä otus tuollaisen kukan pölyttää.

Ascofinetia Cherry Blossom kukkii kahdella vanalla.

Promena sunlight - pohjoisikkunan laudalla.

Maxillaria variabilis

Leptotes bicolor

Dendrobium farmeri