Mikä orkidea kukkii toukokuussa 2013

Kaksin aina kaunihimpi - myös wapun jälkeen :slight_smile:

Paphiopedilum Pinocchio

Tämä Paphiopedilum von Bauhaus on ollut minulla varmaan pian kymmenen vuotta.
Pinocchion lailla tosi vähään tyytyväinen.

Sitkeä sissi se on tämäkin: Renanthera monachica

Dendrobium thyrsiflorum Bianca Castafiore vappuaattona

Dendrobium thyrsiflorum Bianca Castafiore tänään

Ihana. Thyrsiflorumin kukinta on minulle toteutumaton haave.

Viime kevään yhteistilauksessa tullut Paphiopedilum pinocchio avasi ekan kukkansa. piti olla keltainen, mutta tällainen sieltä paljastui, ihan nätti tuokin.

Vielä yhteiskuva tämän hetken kukkijoista. Deperlekin jaksaa vielä, mutta ei näyttäisi tekevän kuin yhden kukan tuohon vanaan.

Cattleya walkeriana var. semi alba " Tokyo # 1 "
cattleya walkeriana var. semialba

Ascocenda Princess Mikasa Pink viime kevään yhteistilauksesta:

No, hyvä, että et heittänyt roskiin. Kaunis kukka olisi mennyt hukkaan…Paljon on tulossa kukkia, jotka vielä ilahduttaa pitkään

hoyabella; minä taas en heitä mitään roskiin ja niinpä niitä on kertynyt yli sallitavan määrän…
Jatkuvsti jokin/jotkut  on kukassa.

Mä en kans raaski roskiin heittää, paitsi sitten jos niissä ei ole enää ainuttakaan lehteä jäljellä.

Prosthechea fragrans on avannut ensimmäiset kukkansa. Kukkia tulossa kuuteen versoon, näköjään myös niihin, joilta jäi kukkiminen viime keväänä väliin.

Olin viikon reissussa ja sillä aikaa Blc Orange Nugget x Lc Cluster Fire oli avannut neljännen kukkansa. Kukkien väri on (mielestäni) vain kaunistunut muuttuen selkeästi oranssimmaksi. Lisäksi kukat ovat alkaneet tuoksua vienosti

Paphiopedilum hirsutissimum taas oli ikävöinyt minua ja muuttunut apean kuihtuneeksi

Encyclia cordigera var. rosea

Tuo hottentotti tai mikä lieneekään, tuolla Tiipapin hirsutissumissa, näyttää silltä kuin, että miten tässä nyt näin kävi.

Nuppu , nuppu !

Näin lukee nimilapussa:  ? phil
  + roebbe    Kentneriltä

Milloinkas yhteistilaus sieltä tulikaan.  Tämä kasvi on muistini mukaan kukkinut kerran aikaisemminkin ja sitten meilasi kuollakin kummalliseen lehtiä kuoliolaikuttavaan ilmiöön.
Nyt voi hyvin ja myöskin varakappale jonka silloin erotin omaan purkkiin.

Paphiopedilum philippinense var. roebelenii?

Aika hyvin, Kenntnerin tilaus oli 2005 :slight_smile:

Silloin oli mukana paljon isojen venuksenkenkien pikkutaimia, itselläni tuolta ajalta P. rothschildianum - eikä vieläkään ihan kukintaikäinen.

Angraecum didieri vuoden 2011 näyttelystä kukkii nyt toista kertaa vahvasti tuoksuvalla, orkidean kokoon nähden suurella kukalla. Suosittelen!