Mikä päivälilja?

Vuosia sitten maaseudulla ajaessamme näin sinisen päiväliljan. Nyt olen ajatellut että se on harhaa, onko sellaista edes olemassa.

Olen kiitollinen vastauksista, tiedoista tai harhan poistosta!

Kaikille mielyttäviä hetkiä puutarhassaan.

En ole ikinä nähnyt.

no en kyllä minäkäänhymy, mutta jos sellainen olisi olemassa niin heti haluaisin sellaisenkieli ulkoa.

Violettia ja laventelinväristä on, mutta ihan sellaista puhtaan sinistä ei. En tiedä miten kaukaa näit kukat - olisivatko ne voineet olla iiriksiä?

Ei ole sinistä päivänliljaa minunkaan tielleni osunut, valitettavasti.

Prairie Blue Eyes on ainut mikä tulee mieleen että vähänkään muistuttaa siniseen päin. Edes nimessä.

Mulle tuli mieleen, että josko onkin ollut sinisarja…

Ajattelin sitä vain päiväliljana kun oli samanlainen kuin kylätieltä katsoessa päivälilja ja olivat samassa penkissä.

se on voinut olla sinisarja, olen sen löytänyt pari pvää sitten. onko se todella otettava maasta ylös talveksi?

Prairie Blue Eyes voisi olla mielenkiintoinen tuttavuus…

juu-u, sinisarja kuolee kyllä maassa talvella. talvehtii viileässä esim. autotallissa niin, että lorautat ihan vähän vettä välillä.

Minun kukkatuntemuksellani tämä on joku päivänlilja, mutta oikasti se voi olla ihan mikä vaan. Minkä paakun palasen sain toukokuussa taimenvaidossani? Kaunis kuin mikä ja kun se jo heltyi kukkimaan näin Leenanpäivänäkin! Onnea kaikille Leenoille

Tässä vielä se kukkakin:

Mulla taitaa olla sama vailla nimeä ja samasta lähteestä. Minulla tosin vielä nupulla, taisi kiukustua kun vietti kuukauden ruukussa, kunnes löytyi ensimmäinen vapaa kolo penkistä. (Kiva nähdä sinua täällä jälleen Tarsku!!!).sydän

Eikös tuo ole se rusopäivänlilja?

Mullakin taitaa olla aika paakku samaa päivänliljakantaa :slight_smile: Pitääkin muistaa katsoa, joko nuppuset ovat auenneet.

Mä kävin äsken katsomassa, eka nuppu oli auki. Toissailtana oli vielä visusti kiinni.

Voisiko sininen päivänlilja olla sitä tarhajuorua? Sehän kasvaa “ruohotuppaasta” kuten päivänliljat. Kukat semmosen varren päässä.

Päivälilja vailla nimeä,huono kuvanlaatu,mutta jospa joku sen kuitenkin tunnistaisi.kuva