Mikä pensas kyseessä?

Toivottavasti! kivat valkoiset kukat luvassa ehkä. Kiitos tunnistusavusta.

Profiili 195370 kyselee tuossa ylläolevassa muualta siirretyssä kuvassa että mikähän mahtaa olla keskellä kuvaa oleva pensas jossa on lilanväriset kukat. Tietääkö kukaan hänelle vastata?

Kaipailen sinulle profiilinumeron lisäksi oikeaa nimimerkkiä, käy lisäämässä se tuolla oma profiili-kohdassa. Samalla voisit laittaa itsellesi esille myös paikkakuntasi ja kasvuvyöhykkeesi (sille ei ole vielä omaa paikkaa olemassa, laita se vaikka kohtaan “maa”) :slight_smile:

Ja minä syreeniä.

Kallistun Paulastiinan kannalle, syreeni siellä kukkii.

Hienon värinen syreeni, tosi näyttävä väri.Muutenkin kauniin näköinen piha.

Mielestäni Tipilinnulla on Mongolianvaahtera. Kukat ovat pienet valkoiset,syysväri punainen.(eikös siellä roiku vielä se "nenäkin")

Syrikkä on tuollaisen tummanlilan värinen, mutta eikös se kuki syksyllä. Jos on syreeni niin komia on väri.

Samaa olin tulossa ehdottamaan - kuvahan on voitu ottaa syksyllä.

Mutta vuohenjuuret kukkii keväällä :wink:

Ai, oliko siinä niitäkin? :wink:

Ja tulppaani =) Andenken Ludwig van Späth, luultavasti.

http://www.aijaa.com/v.php?i=4352716.jpg

SueEllen, löydät kysymyksesi nyt täältä. Laitoin sinulle tulemaan myös privaattiviestin, katsotko postiasi :)

Kysymys oli siis tunnistuksesta.

SueEllenillä ei taida olla pensas vaan vuohenputki.

Aruncus, töyhtöangervo, veikkaan ma

SLS, tuo sama kuvasi on jo tuolla perennoissa tunnistettavana. Varmaankin yhdessä paikassa esitetty sama kysymys riittää :slight_smile:

Töyhtöangervo vai vuohenputki, kas siinäpä pulma. Muutimme taloon, jossa asunut mummeli oli himopuutarhuri (minä aloitteleva). Ko. pusikon paikalla löytyi keväällä kuivia “oksia” eli ymmärtääkseni joku pensas oli leikattu talveksi alas.

Sitten tämä hyväkäs alkoi kasvaa ja kuukaudessa on jo rynninyt joka suuntaan ja on jo reilusti minun korkuiseni. Minä veikkaisin, että se on joku roskakasvi, mutta olen saanut eriäviä mielipiteitä livenä. Olen kyllä niin kyllästynyt sen rehitukseen, että taidan repiä sen pois, oli mikä oli. Mutta pystyttekö antamaan jonkun tuntomerkin, jonka perusteella voisin päätellä kumpi on kyseessä. Kiitän!

Kyllä minä sanoisin kuten kibuvitsi: töyhtöangervo on SueEllenin kasvi, ei siis pensas ensinkään.