Mikä pensas?

Ja jossain se on kusipuska. Viihtyy mm. huussin nurkalla.

meikäläisen muistin mukaan se kasvoi yleensä huussin nurkalla.

Mulla taitaa muuten olla aika hyvä maku näitten puutarha-asioitten suhteen;)

Metsätähti, älä ole milläsikään, seljat on mukavia puskia ja niitä löytyy moneen lähtöön, terttuselja on vain yksi monista.

:D:D Nyt lainasin kirjastosta sen Poppiuksen suositteleman kirjan Puiden juurilla. Männävuisina tuli hankittua pihaan sulkaharmaaleppääkin, kun siinä oli mun mielestä niin ihanat lehdet. Kirjassa oli otsikko Harmaaleppä-paskaleppä. Miten sitten osaankaan valita;)

Äläs nyt mitään kun minä olen aina hirmuisesti tykännyt tuosta terttuseljasta joka on toisten mielestä se paskamarjapensas. Minä olen luullut niitä marjoja aina puolukoiksi. ehe.

Lepät on upeita puita, erityisesti se sulkalehtinen!

Tässä olisi useampi tunnistettava pensas, kuvat otettu alkusyksyllä. Kiitos jos jaksatte vastailla, on varmaan aika peruspensaita osa. Hoitovinkkejäkin saa niille antaa. hymy Muutettiin siis tähän rivarin päätyyn syksyllä ja ilmeisesti edelliset asukkaat eivät ole mitään pihalle tehneet (asuivat viisi vuotta), vaan heitä edelliset.

A. Jokin angervo?

B.

C. Jokin hortensia?

D.

E. Jokin selja?

F. Luumu?

G. Jokin angervo?

Tämä jäi vielä , en oikein löytänyt sopivaa havukeskustelua. Mikähän siis mahtaa olla kyseessä ja onkohan aurinkoinen paikka sille ihan oikea?

Sinilaakakataja, on.

Oliskohan toi C hortensia mustilanhortensia. Näyttää samanlaiselta kuin omanakin. Viihtyy happamassa maassa.

Arvailuja

A. idänvirpiangervo

B. norjanangervo

Oiskohan D rusokuusama,ainakin samanlaiset marjat.

Onko jollakin tietoa mikä pensas tämä on? Ja koska ja miten voi/pitää leikata?

Meikon kasveista veikkaan

E joku prunus -onko puu,pensas vai mikä??

F Amelanchier, ehkä spicata

G idänvirpiangervo

Rantatontilla näyttäis olevan joku angervo, olisko verho-? Angervoilla ei erityistä tarvetta leikkauksille, mut kestävät alasleikkauksen

tunnistaako kukaan tämmöstä pensasta vai onko ees pensas?

Terttuselja. Meillä kasvoi kotona likimain puuksi (monihaaraisena kolme-neljä metriä korkeana) III-vyöhykkeellä. (Voi toki olla muukin selja, millä vyöhykkeellä olet).

joo se on terttuselja! kiitos avusta. oon 2 vyöhykkeellä.

Tässä mystinen selja pihastani:

Siivosin siis vuosi sitten sen juurelta ja rungosta miehenmittaisia paksuja vesoja, kun kasvoi ihan umpivillinä. Nyt siinä on nuo reilut rungot ja korkeutta kolme metriä..