kelpaisiko tämmöinen? ![]()
Voithan tuosta tehdä tulostimella kortteja moneen menoon.
Onkohan kellään aavistusta mikä tämä puu/pensas on? Siinä on ollut aina tummanpunaiset lehdet ja nyt se pukkaa joukkoon kauniin vihreää oksaa. Hämärä muistikuva on se olisi ollut joku pähkinä… voi olla joku muukin. Jonkunlaisia pähkinämäisiä hedelmiä se on tehnyt ja korkeutta tuolla "pikkupuulla" on noin 3-4 metriä. Englanninkielinen nimi on piip-piip-piip-nut. Kakkos-kolmosvyöhykkeen rajoilla.
Pyökki mun tulee tosta mieleeni, tosin en ole sellaista koskaan nähnyt kuin kuvissa ja telkassa.
Voisi hyvinkin olla nk. punapyökki (googlaa Fagus sylvatica f.purpurea)
tulis kuvasta mieleen punalehti pähkinäpensas
itsellä on punalehti peikonpähkinä mutta kuvan kasvi ei ole samalla tavalla käkkärä kuin peikonpähkinä , vihreä oksa juuresta työntyvä verso ns villivesa jos on ollut vartettuna normaaliin pähkinään, tai millainenhan tulee siementaimesta punainen vai vihreä?
lehtiä,pensaasta joka on n. 2m,tosin leikelty aika rajussti,mitän se on?

Näyttää hyvin paljon purppuratuomen oksilta.
juu,voi ollakin,mutta mulla on ollut sellainen joskus , joten on eri näköinen ja
ei ole yhtään kukkanuppujakaan?
tässä mun entinen purppuratuomi.
Mulla on pari purppuratuomen siemenestä kasvanutta tuomea, ne on nyt pari metriset, joissa on muutama kukka, mutta niitä ei ole leikelty, kova leikkely saattaa viedä kukinnan.
Eikä ne ole yhtä purppuraiset kuin oikea purppuratuomi, ja tänä vuonna kasvaneet oksat näyttää juuri tuolta kuin kysymyksen kuvat.
Mutta voihan se tietysti joku muukin olla.
Kiitos tiedoista!
Taitaa se olla sitten se,leikkeleyä syytän sitten kukkien puuttumisesta.
Seuraan nyt vaan kaikessa rauhassa tuota,toivottavasti ylpyy leikkaamisista ja kasvaa hyvin ja kukkiikin sitten joskus.
Varjossa ei kuki yhtä hyvin kuin paahteessa. Väri on myös purppuraisempi mitä valoisammassa. Mun pienet purppuratuomet notkuu kukkia kuin kirsikassa olisi, ja ovat yötäpäivää auringossa ![]()
Mikähän pensas tämä on? Kasvaa joen rannassa, n.3m halk. ja n.1m korkeutta, koskaan en oo nähny kukkivan.
Kapealehtipaju?
Kurjenmiekka, kiitos. Pajuks epäilinkin, muttei mitään hajua mikä:)
Hei,taas!
olisiko tämä jokin jasmine? 
ei kylläkään tuoksu kukkii nyt.
Lehdistä ja lehtiasennosta päätellen ei ole mikään jasmike. Ehkä voisi olla helmipensas, varma en ole kun en ole koskaan sitä kunnolla nähnyt.
Kiitos taas!
Uskoisin olevan Helmipensas,nuputkin olivat aivan valkoisia ja pyöreitä pitkin oksaa.
Minulla helmipensas kukki jo toukokuussa, samaan aikaan kun omenat. Mutta kyllä lehdet ja kukat ihan samalta näyttivät. Nuput olivat sellaisia pieniä helmipalloja.
Voisko hoyan kysymä lehti olla vaikka tällaisesta terttuseljan Sutherlands Gold lajikkeesta? Tai muusta seljasta?