Onko se joku köynnös?
Veikkaisin jotakii Loniceraa, Köynnöskuusamaa. Oks esim Tuoksuköynnöskuusama, mahdollinen
Mun tulee mieleen lumimarja.
Oliskohan joku yksivuotinen? Jos oot nakannut siemenöisiä
tuonne keväällä?
Saman näköisiä köynnöstäviä versoja tekee yksi jos toinenkin puska pimeässä ja laihassa maassa. Omien pimentojen kätköistä löytyy venyneitä ja isompia lehtiä kuin tavallisesti tehneitä koivuangervoja, pajuja ja tuomia, joita ei tahdo tunnistaa, kun ovat eri näköisiä, kuin yleensä.
Okei kiitos jo tästä avusta. Ei mun mielestä ole yksivuotinen, kun leikkelin siitä kuivia oksia pois, samanlaisia ohuita oksia, oli vaan niin paljon ruusua seassa että oli vaikeaa. En ole laittanut siemeniä kun talo ollut minulla vasta tämän kesän ja edellinen omistaja ei ole paljon pihaa hoitanut.
Paikasta löysin muitakin pansaita, jotka on kärsinyt valon puutteesta. Tämä on pieni reunusaidanne kohta, joka on metsittynyt ajan saatossa. Sieltä löytyi mm. syreeniä, siperianhernepensasta, orapihlajaa ja juhannusruusua.
Pitää siis kaivaa tämä johonkin muualle ja katsoa mikä siitä tulee.
Näin kaunis pensas oli kampaajani kukkapenkissä, eikä nimestä tietoa. S
iinä oli nyt oranssin värisiä pieniä ilm. siemeniä. Onnistuukohan niistä lisäys ja miten sitä kannattaisi yrittää?
Euroopansorvarinpensas??? voi veljet ompa siemenkotia? hedelmystöjä? Kukkiessaan tuota ei huomaan vaan syksyllä peittoaa kaikki mennen tullen. Miksihän en ole löytänyt taimistolta?
Mitä niille siemenille pitäisi tehdä, että itäisivät ja menestyisivät?
Veikkaan pallerosorvarinpensasta
Ööööö tietenkin, jos nuo onkin
lehtiä
, niin sitten on pallesorvarinpensas. Hahmotin siemenkodiksi.
Kiitos tiedosta, olkoon siis Pallerosorvarinpensas. Lehdiksi ne katsoin kuvaa ottaessani, mutta kertokaa nyt asiasta tietävät, onnistuuko siemenlisäys ja miten?
Pallesorvarinpensas, ei pallero, viitataan palteisuuteen, ei palleroisuuteen.
Jostain syystä se -ro tulee helposti siihen palle-sanan perään, ihan kuin vetyperoksidia sanottiin
lapsuudessani aina vetysuperoksiidiksi, ja helposti nykyäänkin vahingossa sanon niin.
http://tieteentermipankki.fi/wiki/Kasvitiede:palteinen
Harmi kun en tajunnut kuvaa napata, mutta mikäköhän pensas on kyseessä: tällä hetkellä punaiset lehdettömät oksat, noin pari metriä korkeaa risukkoa, melko tiheää, leviää kuulemma ja on kestänyt leikkausta, kesällä yksiväriset vihreät lehdet, kaunis syysväritys ja valkoisia marjoja? Pusikko asuu Espoossa eli 1b-vyöhykkeellä ja on hyvin viihtynyt ilman kummempaa hoitamista, tosin ulkopuolisen silmin pientä viidakoitumista havaittavissa ![]()
Korallikanukka, epäilisin vahvasti ![]()
Vahvistan epäilyn ![]()
No mä arvasin, että täällä joku tietää! Googletin tuon korallikanukan ja on varmastikin juuri tuo. Kiitos Miikos ja Viippu ![]()

Tämä pensas kukkii lehdettömänä aikaisin keväällä. Kuvassa oksia sisällä vaasissa nyt,tulivat tosi nopeasti nuo kukat.(sori huono kuva ja kyljelläänkin vielä)
Kysyn siis pensaan nimeä,aika vanha ja kuivan oloinen,en tiedä voiko sitä leikata tai jotakin parannusta sille kait pitäisi tehdä,mutta mitä?
Onnenpensas.
Koreanonnenpensas