Hei,
osaisikohan joku auttaa noviisia puutarhatietämyksessä... Uuden kodin pihalta löytyy tämä pensaskasvi, mikäköhän tämä on?
Alkuperäinen kirjoittaja: M1nna
Hei,
osaisikohan joku auttaa noviisia puutarhatietämyksessä... Uuden kodin pihalta löytyy tämä pensaskasvi, mikäköhän tämä on?
Alkuperäinen kirjoittaja: M1nna
(Lännen)heisiangervo.
Kiitos!!
Miten tämän pensaan leikkaus, keväällä? On istutettu vuosi sitten keväällä, eikä kertaakaan leikattu.
Leikkaisin vasta keväällä. Näillä on tapana innostua kasvamaan leikkaamisen jälkeen.
Minulla on aina tikerinlilja ja keisarinkruunu sekasin. Apua! Kummasssa on niitä mustia siemeniä lehtihangoissa?
Ja kirotusvirhekin tiikerinliljaa takoitin enkä mitään tikeriä. Ja väärään paikkankin tuli koko hoito, migreenilläkin taitaa olla nyt osuutta kaikki menee pieleen.
MInä kaivoin tosi ison purppuraheisiangervon keväällä tai oikeastaan alku kesästä miehen kanssa maasta, pihasaunan tieltä pois ja leikkasin sen ihan tapille. Vieritin sen vaan ojaan ,kun en tiennyt mihin laittais, nyt se puskee mahdottoman komeaa puskaa siellä. Samaa sukua kuin M1nnan kasvikin ,joten keväällä ainakin onnistuu leikkaus hyvin. Tämä on vain punainen versio tietääkseni.
Mun tiikerililjaan tulee niitä mustia siemeniä.
Keisarinkruunua en ole ikuna nähänykkää,joten siitä en mitää tiedä.
Keisarinkruunu on Ruskolilja. Kukkii kesä-heinäkuussa ja on sellanen torvimaisempi kukaltaan ;).Tiikerinlilja kukkii elo-syyskuussa ja sen kukan terälehdet kääntyvät taakse kuin rullalle. Näitä löyty googlettamalla ;).
Kumpikin vanhoja kestäviä perinnekasveja :).
Mikä keltakukkainen pensas? Versot pystyjä, ei haaroja ainakaan näissä, joita näin lähipuistossa. Voi tosin olla, että on leikattu alas ja sitten kasvaa suoraan maasta kaikki versot uusina. Kaunis pensas. Lehtien väri vähän vaihteleva, vihreän eri sävyjä ja vähän punerrustakin. Kuva otettu tänään, joten kukinta menossa.
Oliskohan tuo vuohenkuusama. Siinä ainakin on lehdissä eri sävyjä vihreästä ruskeaan.
Mikähän tämä on. Ei ole piikkejä. 19.7 kuvattu
Hei!
Tällainen pensas löytyy meidän uudelta pihalta. Yleinen myös muualla, mutten millään ole löytänyt kasville nimeä. Mikähän mahtaa olla?
Noin 2,5 metriä korkea, tiheä ja kasvaa hurjaa vauhtia. Alkoi tänään kukkimaan. Kukinto pieni, monta kukkaa vierekkäin ja väri vaaleanpunainen.
Vöhyke 1b
Kiitos avusta!
Kaupunkifarmari, oisko lumimarja.
Tunnistaako kukaan mikä kasvi? En tiedä tuliko kysymys oikeaan osioon.
Mikä pensas tämä on?
Oon kasvattannu helmipihlajana muttei taijja olla,kukan perusteella.Pitäs olla valkeiden teriöiden väljä huiskilo ja tässon tumman punanen käpymäinen kukka.
valtsu,juu sulta sain.MUTTA sain valakeita marijoja joita laiton multaan.
Mistä punaluppion siemenet sitten tuli??Vai onko käyny niin ettei helmipihlajan marijat itäneet ja tuohon on pärissy siemeniä minun käpälistä???
Höh,ei tarvi anteeksi pyyellä,mitä tuo haittaa
Näin tämän kukkivan pensaan naapurintalon pihalla (Tukholmassa). Mikähän on ihanuuden nimi? Luulin ensin, että se olisi jokin kärhö!