Tässä kuvia, olisiko Papula sitten? Kukka on kerrottu, vaaleahko vaaleanpunainen, ei lilahtava, kiulukka on hirmuisen tumma ja mielestäni pyöreä.
Lehtiruodin alapinnalla on pienen pieniä piikkejä ja lehdet muutenkin kovin pienet. Pensas tekee runsaasti juurivesoja ja korkeus aika tarkkaan 150cm keskimäärin.

Joo, kyllä. Tuo hentoinen väri ja muoto jotenkin minulla on mielikuvassa
Niin monta tunnistetta jo, että taitaa aika varma olla?
Nyt yhdessä kirjassa tiedettiin kertoa, että Papula tulee hädintuskin metriseksi? :o
Siis mitä, tässä Ruususeuran sivulta kopsattua morsionruususta: “Saatavana taimimyymälöistä tällä nimellä (FinE-taimena) sekä aikaisemmin nimillä ‘Staffa’ ja ‘Papulanruusu’. Voi tulla sekoitetuksi papulannruusuun, paitsi kummankin ollessa hyvässä maassa.”
Onko nää nyt samaa vai eriä vai nimet vaan vaihdelleet kovin?
Samaa, kuin Heksu, olen ihmetellyt. Minulla on Papulanruusun nimellä, sekä morsionruusuna ostetut taimet. Papula on pienempi, mutta se ei ole vielä täysikasvuinen. Muuten kovin samanlaisilta vaikuttavat.

Kuka tunnistaa? Ruusukansiooni on eksynyt Poppiuksen tilalle tämmöinen.
Lehdistä näkee, ettei ole pimpinellifolia.
Malvaruusu se ei ole, se minulla on ja tunnistan, myös metsäruusua epäilen, sillä tämän kukat ovat halkaisijaltaa huomattavasti suurempia, noin 9 cm. Pensas on myös korkea, parimetrinen.
Onkohan tämä jonkun "jalat"? Jos paikasta on lainavarpainen vartettu kuollut ja ylös pukkaa jotakin muuta? Puutarhassani on yli sata eri pensasruusulajia, ja olen hyvin voinut jättää jonkun hetken mielijohteesta syysalennusmyynnistä hankkimani pensaan merkitsemättä karttoihin ja kirjaan…
Metsäruusuksi minäkin veikkaan.
Vartetaanko taimistoilla R. majalikseen? Se voisi olla yksi selitys... Mielenkiintoni heräsi niin, että laitoin itseleni keltalapun ruusukansioon ensi kesää odottamaan. Ei ole täysin mahdotonta, että kukkien suuri koko selittyy pelkästään kelpo annoksesta hevonpeetä ruusupensasreunaan keväisin 
Illis, ken on hän? Vai koetetaanko tunnistaa? Mökinruusu, Rosa majalis foecundissima?
Mökinruusuna sitä pidän, vaikka Irmanruusuksi tituleeraan, kun sain sen yhdeltä Irmalta.
Kaunis ruusu. Meilläkin on monta semmoista, jotka kulkevat kotinimillä sen mukaan, mistä ovat pihaan tulleet.
MUOKS: Nyt löytyi oikea kansio ruusulleni. Ranskanruusujen mapista se salaisuus paljastui. Olkkalanruusu on hän, ja ihan oikealla paikalla kartallanikin 
Ihanaa sielunhoitoa näin keskellä talvea katsella kuvia kauniista ruusuista ja lukea niiden historioista. Suosittelen myös ruususeuran julkaisemaa Kauniit löytöruusut-kirjasta, jonka 62 sivulle on kerätty ihastuttavia kuvia ja tarinoita eri puolilta Suomea löydetyistä ja uudelleen nimetyistä ruusuista!
Ruususeuraan kannattaa liittyä, jos ei vielä ole. Yhdistyksen julkaisemien kirjasten lisäksi jäsenlehtikin on mukava.
Ostin äitienpäiväruusun. Mistä muuten tiedän sen merkin? No kuitenkin vaaleanpunainen. Haluaisin sen istuttaa pihalle, mutta miten saan sen säilymään talven yli? Ja miten kastelen ja lannoitan sitä kesällä? Onko ruusulannoite hyvä? Ilmeisesti suojaan havuilla talven yli? Ja siltikin voi olla epävarmaa talvehtiiko? Olisi niin ihanaa jos talvehtisi. Voinko iskeä sen tuohon tekemääni kukkapenkkiin? Auttakaa tyhmää! KIITOS!