Avataan tänne uuteen penttiin nyt huonekasveille tällainen paikka missä voi jutella ja miettiä huonekasvien lehtien ötököitä ja niiden tuomia ongelmia.
Voiko tämä olla joku muu kuin punapunkki, en näe sii
nä mitään suurennuslasin kanssa mutta se ei ole kovin tehokas.
Ripsiäinen?
Eikö ripsiäinen näkyisi suurennuslasilla… en näe tuossa mitään kun katsoin kameran avulla. Lehden pinta on kuin kuoppainen, niin kuin siitä pinnasta olisi jotain pois.
Näkyisi mustia pisteitä, jos olisi ripsiäisiä, yleensä lehden alapinnalla.
Lehden alapinnalla ei näy mitään eikä ole mustia pisteitä. Laitoin sen jo roskasäkkiin muuta en raskisi hävittää kun olen onnistunut kasvattamaan siitä monihaaraisen.
Jos vaan spreijaat Raidilla?
Sitä voisin kokeilla jos se pysyy huomiseen henkissä tuossa säkissä.
Spruzit on myös hyvä luonnonmukainen torjunta-aine. Kannattaa ostaa tiivistettä, niin on riittoisaa. Vaikuttava aine pyretriini ja rypsiöljy. Saa ostettua esimerkiksi Hankkijalta.
Kirvaongelmissa olen suihkutellut myös pariprosenttisella toluvedellä.
Ok. Minulle on outoja nämä torjunta-aineet kun ei ole ollut ongelmia ötököistä.
Minä päätin etten enää laita huonekasvit parvekkeelle, koska tuholaiset änkee niihin.
Olen sen takia menettänyt joitakin kasveja.
Ihmettelin mitkä valkoiset pienet ötökät tulee parvekkeelle.
Ne kulkee nopeasti karkuun.
Ansarijauhiaiset on mielestäni pieniä, valkoisia ja lentää vikkelästi karkuun.
Ne valkoiset ötökät ei lennä.
Vihannespunkkeja?
Ei näy mitään, ovat jotain “miniminikokoa”.
Ripsiäisiä, aikuinen näkyy kuvassa, aaleat on läpikuuultavien toukkien tyhjäksi imemiä kasvisoluja. Voi harmi
Google lens ohjasi sivustolle. Ripsiäiset ja niiden torjunta - TarhurinApu - Biotus Oy
Kiitos vinkistä, ripsiäisiä ilmeisesti ovat. Muutama sirkkalehtitaimi on samalla pöydällä
, harmittaa niitä heittää pois.
Spruzit apuun:
" * kirvojen, kilpikirvojen, villakilpikirvojen, jauhiaisten ja ripsiäisten sekä kehrääjäpunkkien torjuntaan hedelmäpuista, vihanneksista avomaalla ja kasvihuoneessa sekä koristekasveista avomaalla, kasvihuoneessa ja sisätiloissa"