Mikä vihannes?

Mun suuhun pillisipuli on selvästi maultaan vahvempaa kuin ruohosipuli, ja jotenkin kosteampi ja paksumpi on pillisipuli rakenteeltaan ja suutuntumaltaan. Muutenhan nuo kaikkien sipulien varret maistuu varsin samalta.

Täytyy metsästää ruohosipuli jostain vertailuun! Tuo on n. 4kertaa paksumpi kuin tavallinen ruohosipuli. Täytyy seurata et miltä näyttää kesämmällä!

Juu, pillisipuli on minustakin Ketunkellon sipuli. Meillä on tuossa pihassa pillisipulia, ilmasipulia ja ruohosipulia.

Nobile

Ok, hyvä tietää, mihin sitä sitten käytetään? Ruohosipulin sijasta?

Vihersipulina - siis kuten ruohosipulia.

Fifti-sixti, joko rehevä ruohospipuli tai pillisipuli :slight_smile:

Mulla on kyllä pilli- ja ilmasipulissa vanhoja rumia versoja tyvellä viime kesältä.

Tuo on tainnut kokea alasleikkauksen ruohonleikkurin toimesta kun en ole sitä nähnyt siinä ennen… Siirsin sen nyt kasvimaalle

muutin talvella vanhaan omakotitaloon ja kevään edetessä pihalta putkahtelee jos jonkinlaista kasvia. 

kukat saa kasvaa miten tykkää, mutta tällainen pöheikkö löytyi kasvimaan reunalta niin oletan että jonkin sortin syötävä mutta en tunnistanut, kiitollinen olisin jos joku viisaampi  avittais.

Lipstikka.

Ja näyttää olevan ainakin 10 perheen tarpeeseen- sen verran kovat puskat.

On komea Lipstikka,ihan kuin omani,anna kasvaa,on hyvä liemimauste.

Ja siitä saa ihanan keiton. Hakusanalla lipstikkakeitto täältä löytyy mm. "Jumalainen lipstikkakeitto" -resepti

Kiitoksia tiedosta. pitääkin laittaa lipstikkaa jakoon puolelle suvulle, raparperiakin on enemmän kuin tarpeeksi tällä pihalla  ja muutakin yrttiä puskee pintaan tunnistin ainakin ruohosipulin, persiljan ja tillin mutta pari mysteerimpääkin löyty että jos joku tietää näistä jotakin. ylempi on vähän etäämmällä varsinaisesta kasvimaasta mutta hyötypuutarhan puolella kuitenkin ja alempi löytyi perunapenkkiä perustaessa.

Ylempi on akileija, eli perenna.

alempi on vissiin viimevuotinen lanttu

Osaisiko joku tunnistaa tämän? Taimi on ostettu vesimelonina, mutta ei mielestäni oikein siltä näytä. Varmaan kuitenkin on joku kesäkurpitsa tai kurpitsalajike, mutta mikä? Muistan nähneeni samanlaisesta kuvan jollakin nettisivulla, mutta nyt en sitä millään löydä.

Näyttää vähän huonosti muodostuneelta Ufo -kesäkurpitsalta.

Minullakin on Ufo-kesäkurpitsasta tullut ainakin 4 erinäköistä, -värsistä ja -kokoista hedelmää, kiitos edellisen kesän ahkerien pölyttäjien.

Tuollainen kulhon mallinen kesäkurpitsalajikekin on olemassa, minulla oli sitä muutama vuosi sitten. Just en muista nimeä. Joka tapauksessa kesäkurpitsa.

mikä kummajainen tämä ontaas niskajmppaa

Keksimpä itse guukkeloida koisot niin selvisi että tuo minun kasvini on mustakoiso.