Mikä vuokko

Tämähän tulikin ihan väärän otsikon alle. Eihän tämä mitään tunnistusta tarvitse enää. En tullut katsoneeksi otsikkoa ollenkaan vaan luulin tässä käsiteltävän puna-amerikanvuokkoja. Lieneekö sille omaa otsikkoa olemassa?

Perustin perennoihin otsikon “Vuokko / Kaikki, Yleistä”. Siihen mahtuvat kaikki vuokot sulassa sovussa ilman kummempaa erottelua. Lisäksi joillakin vuokoilla on jo ennestään omakin ketjunsa, ei kuitenkaan näyttänyt olevan tuolla puna-amerikanvuokolla. Vastaavanlainen “sekakeskustelu-ketju” yksilöityjen ketjujen rinnalla on käytössä myös neilikoilla ja unikoilla - helpottaa keskustelemista yleisellä tasolla :slight_smile:

Peukaloinen, hienoja puna-amerikanvuokkoja. Kuinka monta vuotta vei siemenestä tuohon kukoistukseen. Ja itävätkö siemenet helposti? Kylvin siemeniä pihalle, mutta eivät taida vielä ensi vuonna kukkia.

Siis tänä vuonna.

Olen kylvänyt helmikuun lopussa 2007 sisälle puna-amerikanvuokon siemenet ja istuttanut taimet kesällä -07 maahan. Kukkivat eka kerran kevätkesällä -08. Mielestäni ne ovat helppoja kasvattaa siemenistä.

mikähän vuokko mahtaa olla?

Minä olen parin viikon sisällä veikannut jo pariin kertaan vastaavasta kyselystä, että kyseessä on balkaninvuokko anemone blanda, ja nyt veikkaan kolmannen kerran. hymy

Eli minusta tämäkin on balkaninvuokko.

kiitos flora!

Onko kukaan tilannu viherpeukaloilta pallosyysvuokkoa?Nimittäin tilasin tänä keväänä sieltä mainitun kukan ja se tuli taimena. No nyt kun se kukkii niin se ei ainakaan minun mielestä näytä yhtään siltä kukalta mikä oli sivuilla tilattaessa. Etsin googlen kautta kuvia kukasta ja kukka mikä kukkii minulla näyttää syysvuokolta. Voin laittaa kuvan tarvittaessa jos joku osaa tunnistaa tämän kun joku neuvoo miten kuva liitetään tänne : )

Mikähän vuokko tää on?

korkeus n. 30cm,kukkii nyt.

Kerrottu arovuokko, taidetaan pallerovuokoksikin sanoa.

Kiitos tiedoista!