Sain tämän arovuokkona, mutta minulla on semmoinen käsitys, että arovuokon kukkien pitäisi olla suurempia kuin tämän ja kukkien varsienkin pitäisi yltää vähän ylemmäksi. Kauniisti tämäkin jaksaa kukkia ja levitä terhakkaasti, mutta olisi kiva tietää nimikin. Tämän kukat ovat noin tavallisen valkovuokon kukkien kokoiset, usein peräti pienemmät, ja koko pensasto on n. 30 -40 cm korkea. Tämä kukkii täällä 1b vyöhykkeellä toukokuun lopusta pitkälle kesäkuulle. Osaisiko joku tietäväinen tunnistaa vuokon?
Kanadanvuokko:) Laita astiassa maahan ja katko kukinnan jälkeen, ettei pääse siementämään.
Kaunis kasvi, mutta muuten sitä on kohta ihan joka paikassa.
Eiköhän tämäkään ole arovuokkoa?
Samaa taitaa olla kun edellinen. Arovuokko ei ainakaan etelässä enää kuki.
Kiitos tunnistuksesta! Vai että tehokas leviämään... Kokeilisinkohan tätä tuolla vuohenputken valtaamalla peräpenkereellä, jos vaikka pärjäisi sille riiviölle.
Meillä kukkii tämä, jonka minulle on sanottu olevan arovuokko:
Niinhän se taitaa ollakkin. Mie sanoinkin, ettei kuki enää etelässä:)
Juu, niin mie ymmärsinkin. Kunhan vertailun vuoksi laitoin :-)
Mää asun vissiin se verran pohjoses ett meil kukkii tämä mikä lie.
kuva otettu 22.35.
No, olethan sie meiltä katsottuna:) Ei ole meillä kukkinut enää aikoihin.
Pihametsästä löysin vuokon, jonka kukka on kuin sinivuokolla, vaaleahko violetti. Ehdin jo riemastua, että löytyyhän täältä sinivuokkoa, mutta kun tutkin tarkemmin, huomasin, että lehdet ovat kuin valkovuokolla. Ja ihan itsestään siis kasvaa, ei taimitarhalta tuotu. Osaako kukaan ilman kuvaa arvella, mihin törmäsin?
löysit sinisen valkovuokon, toisinaan niitä tapaa luonnossakin
Kovasti näyttää samalta kuin minun puna-amerikanvuokkoni (Anemone multifida Rubra).
Leviämisestä en osaa vielä sanoa, kun vasta viime kesänä sain Peukaloiselta yhden taimen. Mutta saisi kyllä levitä minullakin.
Olipa tuuria. Olin juuri tulossa kysymään kuvan kanssa, että mihinkähän olen törmännyt, ja sitten osuikin tämä ketju käsiin ihan ensimmäisenä. Jos ahkerasti leviää, niin millainen on kitkeä pois ylimääräiset?
Iiiihhhana!!! Mistä noita saa?
Jaahas… että siemeniä. Pistäppäs korvan taakse, että täällä ollaan käsi ojossa syksyllä, hih. Mulla on uudessa penkissäni jo neljää vuokkoa, tuo olisi ihana lisä!
Tuon punaisen vuokon minäkin haluaisin pihaani.
Sama täällä, kaunis vuokko on!
Kasvatin siemenistä puna-amerikanvuokkoja ja kukkivat tänä kesänä eka kerran. Luulisin, että ei leviä juurakosta vaan siemenistä. Juuret eivät ole luikertavat tai rönsyävät. Aika näyttää. tässä kuitenkin ohikukkineita puna-amerikanvuokkoja. Näitä oli viime syksynä myynnissä pörssin puolella ja silloin niitä muutamille lähettelinkin. Osan liioista taimista möin keväällä kirpparilla.