En tiedä onko sipulikasvi mutta kysyn kumminkin. Mikähän tämä lienee kukkii juuri nyt...
Voisko se olla joku laukka? Ihan lonkalta heitän, kun näyttää jotenkin niin samalta kuin noi ruokasipulin kukat joita just tänään katkoin kasvimaalta maljakkoon Ei se varmaan oo…
Voipi se olla joku laukka muistini mukaan olen niitä muutama vuosi sitten istuttanut, mutta en ole koskaan yhtään nähnyt, jospa hän nyt sitten on…
Jättilaukka kukkii minulla parhaillaan, että on varmaan laukka.
Ehdottelen tällaista: pallerolaukka, Allium sphaerocephalon. Tykkään laukoista ja juuri mietiskelin, että tämä puuttuu vielä. Sopiikohan väri keijunkukka Palace Purplen kanssa?
On tuo pallerolaukka ja sopii vallan mainiosti Purple Palacen kanssa kuin punatähkänkin kanssa yhteen.
Kiitos sovimme,että kyseesä on laukka, minulle tarkemmalla nimellä ole niin väliä, kun niistä en ole erityisemmin kiinnostunut
Mikä lie? Lilja?
Varjoliljalta tuo näyttää.
Kiitos
Hei,
Olin tänään fiilistelemässä puutarhamessuilla. Mukaan tarttui kaikenlaista ja nyt jo unohdin yhden nimen. Siellä oli irtomyynnissä erilaisia kukkien sipuleita ja mukuloita. Ostin todella isoja kukansipuleita (isompi kuin amaryllis ja alkup. hinta 2kpl/15e) ja nimi alkoi Tarha.... tai Tarhakr...tai jotain sinne päin. Voitko auttaa eli mikähän olikaan se nimi. Kukka ehkä aavistuksen mielestäni liljan näköinen, 50-60cm korkea ja kukkii myyjän mukaan koko kesän.
Tarhakriinumi
No sehän se. Kiitos paljon!!! Onko kokemuksia?
Ei kestä. En ole koskaan kasvattanut.
Sipulin voi istuttaa kesäksi ulos penkkiin tai ruukkuun. Multaa sipulin puoliväliin ja talveksi ylös, säilytys kuiva ja viileä.
Ai että tarhakriinumi 50-60 cm? Kyllä ne meillä on olleet 150-160 cm kukkiessaan…
Kriinumi, Crinum jos kriinumiin päädytte, niin tuolla lisää. - neuvoivatko messumyyjät taas tänäkin vuonna jättämään ulos talveksi?
Siinäkin ketjussa on kriinumi ja tarhakriinumi sekaisin, ei näköjään kaikki erota.
Talveksi sisälle, viileään!
Sipuli1, löydät kysymyksesi vastauksineen nyt täältä