Miljoonakello, Petunia "Million Bells" -ryhmä

Jestas mitä taimia Välke, omani ovat kauheita ruipeloita

Ihmeen hyviä taimia olen onnistunut kasvattamaan, vaikka en olisi alkuun uskonut,niin heiveröistä oli kasvuun lähtö. Minulla ei ole lisävaloa noille, mutta onneksi edes isot ikkunat. Näyttää haarottuvankin ihan itsekseen kun kovasti pukkaa lehtihangoista uutta kasvua :slight_smile:

Mulla taitaa mennä petunian taimet harsosääskien toukkien ravinnoksi.

Syövät hennot juuret ja kasvi kuihtuu. Harmittaa todella.

Mitenkäs se on noiden miljoonakellojen latvomisasian kanssa? Haaroo ilman latvomistakin, mutta pitäiskö siltikin?

Pitäisi:) Rääkkää sitä näin paljon pienenä niin saat tuuhean kasvin kesäksi. Tuossa on kylläkin surfinia, mutta sukua kuitenkin.

Siis lähden nipistelemään taimia :slight_smile:

Hieno mallikuva Kurpalla. Oppikirjasta.

Nobile

Oli pakko ostaa Tallinnasta neljän pistokastaimen kennosto alle 5€.
Voi olla että joutuu muutaman latvan laittamaan juurtumaan.
Oli paljon pikkupistokkaita (eri kesäkukkien) myynnissä vähän yli euron hintaan, muttei kaikissa ollut kuvaa vaan lajikkeen nimi, ettei väreistä osannut sanoa mitään.

Viimekesäinen Miljoonakello aloittelee kukintaa… Onneksi on ainakin kahta väriä tässä, säilyneessä amppelissa.

Ensimmäinen nuppu siemenkasvatustaimessa! Ihan minipikkiriikkinen, mutta on se. :slight_smile:

Mun oli eilen pakko ostaa kerrotut keltainen ja pinkki

Täällä aloitti ensimmäiset itse kerätyistä siemenistä kasvatetut miljoonakellot kukinnan. Ainakin muutama valkokukkainen taimi on kasvamassa, sellaisia toivoinkin.

Kolme eri väristä kukassa tänään

muutama lisää

Onpas ihana punainen tuo ylempi

Se verenpunainen on mun suosikki.

Apua!
Hei, onko valkoisilla Miljoonakelloilla vaalea tuo uusi kasvu? Kuuluuko olla noin, vai onko jokin vika? Siis minulla on noissa ostotaimissa silleen, että kolmea väriä yhdessä, ainakin pitäisi olla. kaikissa jotka on valkoista, on tuo uusi kasvu kellertävää, vaaleaa…

Meillä ainakin on vihreää

Täytyypi katsoa, mitä sanoo kodinkukat…

Ostin sieltä ja laitoin kuvaa kysellen, mitä on mennyt pieleen.

Pukin puutarhassa tuli käytyä, voi että siellä olisi ollut hienoja Miljoonakelloja…