Tällanen kevytrakenteinen minikasvihuone löysi tiensä tänne. On sitä vielä minisempää taimikasvatusversiota jonkin verran isompi versio, tähän mahtuu sisälle seisomaan. Hyllyritilöitä en siinä tartte vaikka mukaan kuuluvatkin, laitan siihen tomaatteja. Ne saa kasvutuet noista putkista mistä se on koottu.
Suoraan todettava että rumistus on, mutta jos alkaa liikaa ahdistamaan niin poistetaan muovi sitten kesemmällä. Nyt kummiskin enemmän kuin tarpeen että saa sisältä alkaa taimia siirtämään johonkin ees hiukan suojaavaan paikkaan.
En muista mistä oon sen ostanut, ALE:sta kummiskin. Olisko viime syksyn Lidl.hankinta ?
Ompa tutun näköinen kasvari Nuulla.
Meillä tuon joutu kyllä panemaan vielä lautakehikon sisään siltä varalta että tuuli vie sen naapurin puolelle.
Tomaatit on tarkoitus meilläkin tuonne laittaa. Onhan sittä istutusastiatkin painona.
Laitan varjostusverkon tuon hökötyksen päälle jos ottaa silmään liikaa sen ulkonäkö.
Tönis, onko sullakin uus juttu vai onko ollut jo pidempään käytössä ? Jos on niin oliko sulla se muovi päällä koko talven ? Ja jos oli niin kestikö hyvin talven yli ?
Ilman sitä muoviahan toi on hyvin maisemaansulautuva. Ja sen rakenteen voi ruuvata kiinni alustaan. Jos laittaa maahan, niin sit voi olla hankala saada pysymään siinä paikallaan.
Minulla on ollut tuo samanlainen yli kymmenen vuotta käytössä keväisin ison kasvihuoneen sisällä, niin ei tarvitse lämmittää koko kasvihuonetta. Kun istutan kasvit lopullisille paikoilleen, laitan hyllyosat keskelle kasvihuonetta selät vastakkain ja niissä on ruukuissa kasvavat chilit tai joskus on ollut isoissa ruukuissa olevat tomaatit kasvamassa sen kehikon sisällä.
Muovi on vieläkin ihan ehjä, koska se oli vain ensimmäisenä vuotena muutaman viikon ulkona kunnes iso kasvihuone valmistui. Niihin muovisiin putkiliittimiin on tullut halkeamia ja olen niitä sitten teipillä korjaillut.
Tämä kuva on muutaman vuoden takainen, mutta on se teltta jo tuolla kasvihuoneessa kasattuna. Nyt siellä on vasta ruukkuperunat ja kesäkukkia; tomaatit ja chilit on vielä sisällä lamppujen alla.
Se kasvari on mulla ulkona terassin päällä ja siirsin sinne eilen toisessa kasvarissa harson alla jo pidempään oleilleet juurisellerit ja kyssäkaalit. Nyt ne jäi ilman harsoa tohon pikkukasvariin. Ovi-aukon laitoin yöksi kiinni.
5 aikaan aamulla kurkkasin ulkolämpötilaa ja se näytti -1. Äskettäin kävin katsomassa niitä taimia ja hyvältä näyttivät. Kasvari siis pitää ainakin tollasen pakkasen ulkopuolella.