Olen etsinyt netistä drosera capensiksen ja jonkin huoneilmassa viihtyvän yökönlehden myyjää, mutta en ole löytänyt. Onko kellään tietoa, mistä sellaisia saisi? Ulkomailta en ole valmis niitä tilaamaan.
Jos tiedät Vantaalla tai sen lähettyvillä olevan kukkakaupan (tai harrastajan), jolta saisi pari yksilöä em. lajeja, niin ilmoita. Olen tuoreen kärpäsloukkuni myötä hurahtanut lihiksiin :D
Juuri ostin muutama päivä sitten Vantaan Plantagenista Drosera capensiksen, D. aliciaen ja Pinguicula '‘Weser’'in. Käypä kurkaamassa vieläkö niitä on. Valikoimassa oli paljon muitakin lihansyöjiä.
kihokin poimin mukaani mutaiselta polulta, kukkaruukkuun mutaa ja kihokki, suojarukussa alla vesikerros ja kas tämä tekee uusia poikasia. kukkakaupasta ostetut kihokin sukulaiset olen aina saanut hengiltä, tämän vapautan luontoon takaisin ennen lumia.
surullista kyllä kihokkeja kerätään suolta, viedään Sveitsiin yskänlääketarpeiksi. se minun ruukkukihokkini oli syysloman aikaan päässyt kuivahtamaan. viileää ja kosteaa, lasitettu parveke voisi olla hyvä talviaikaan.
Tässä on yks hyvä sivusto mistä löytyy:http://www.czplants.com/ tuolta aijon itsekkin tilata lihiksiä lisää:) tämän D.Capensiksen löysin vakio kukkakaupastani:)