Mistä multaa Päijät-Hämeen seudulla?

Innostus iski tekemään uutta kukkapenkkiä,mitähän multaa nyt laittaisi? Viimeksi vapon multaa,ei kasvit oikein víihdy,tarve kuitenkin n. 10 kuutiota

Alkuperäinen kirjoittaja: vääksytär

Millaista maata puutarhasi on? Etkö voi käyttää entistä multaa?

Vääksytär, kysymyksesi on kai siis että mistä saisit ison erän, n. 10 kuutiota, multaa? Sinun täytyy hieman tarkentaa millä alueella vaikutat - sitten muutamme otsikon samantyyliseksi kuin muissakin multakyselyissä on ollut (“Mistä multaa Tampereen seudulla, …Jyväskylän seudulla” jne…).

Maansiirtoyrityksiin kannattaa tehdä soittokierros.

täältä olen tilannut:

http://www.kuljetuspiste.com/multamyynti.htm
multa on Kujalassa, käsittääkseni sieltä saa pienempiä eriä myös itse peräkärryllä noutaen

(en yleensä vastaa näin epämääräisiin otsikoihin mutta menköön nyt kun on lähialueesta kyse ;))

Kymmenellä kuutiolla saakin melkoisen kukkapenkin. Ainakin minun metodeillani vallan mahdottoman suuren. Puoli aaria tai silleen…

Niin tai kamalan korkean kohopenkin…, no oikeesti sitä saa sohlattua vaikka mihin sitä multaa, kunhan vaan on kunnon tavaraa, eikä esim. hiesua.

Olen tosi tyytyväinen tilaamaani multaan. Se on seulottua, kalkittua, joukossa hiekkaa, savea, turvetta sekä kanankakkaa. Ensimmäistä kertaa elämässäni minulla on hyvää ainetta kukkapenkkeihin ja sitä on paljon eli 15 kuutiota. Jos joku asuu tällä suunnalla ja on mullan tarpeessa, voin kertoa, että Koskelta sitä saa.

Hieno juttu eevastiina! Laitoin tuosta hiesusta siksi, kun pari vuotta sitten tilasin pihaan 10 m3 multaa ja se oli kaikki juuri hiesua. Vesi valui pois kuin hanhen selästä, eikä ollut edes edullista, 250 euroa koko satsi. Pari viikkoa sitä siinä ihmettelin ja sain kuin sainkin otettua itseäni letistä kiinni ja soitin autoilijalle joka sen toi, että tulee hakemaan koko kasan pois ja haluan rahat takaisin. Ilmoitin vielä, että jos haluan pihalleni paskaa, tilaan sitten nimenomaan sitä ja että sillekin on tietty laatuvaatimus. No, autoilija oli hetken hiljaa ja alkoi nauramaan ihan älyttömästi puhelimessa ja sanoi, että jees madam! Haki hiesut pois ja palautti rahat ja toinen autoilija toi kunnon kamaa. En sitten saanut kysäistyä ekalta kuskilta, että mistä oli hakenut, kun ällistyin niin sitä naurua pomppivaa naurua.

Hehhhh! Koskelta meidänkin mökkipihan mullat on moneen kertaan tilattu, ja tilataan jatkossakin jos ja kun tarvetta taas ilmaantuu.

Missä tämä Koski on ja onko vielä toiminnassa? Jos ei niin mistä saa hyvää multaa Asikkala- Kalkkinen- Vääksy - alueella?