Mitä tänään syötäisiin (alkaen 1.1.2025 ->)

Lammasta, punkkua ja jälkkäriksi pashaa.

3 tykkäystä

Herkkuaamiainen.

1 tykkäys

Eilen aattelin että sitä ollaan taas Haminassa mutta tais mennä mulla veikkaus pieleen :wink:

Haminassa olen​:wink:

1 tykkäys

OHO Kurppa,. Hyvää kannatti selvästi odottaa :heart_exclamation::heart_exclamation:

1 tykkäys

Lounaaksi broileria kookoskastikkeessa ja tummaa riisiä.

Nyt nakkisoosi, muusi ja kotikalja.

2 tykkäystä

Meillä keitetyt perunat, paistettua seitä ja kanttarellikastike.

2 tykkäystä

Meillä syötiin atria wilhelm grillimakkarat, kurpitsalaatikkoa ja uunijuureksia. Jälkkärinä kymppi mämmiä vaniljakastikkeen kanssa. Muuten hyvä mutta grillimakkara nousee minulla ylös, ei sovi minulle.

Wilhelmit on parasta makkaraa mielestäni mutta siinä on rasvaa neljännes, jätän siis ostamatta nykyään, aiemmin sitä syötiin paljon.

1 tykkäys

Vanhanajan nakkeja ostan kerran kuukaudessa. En useammin saa syödä suolan takia. Muita makkaroita en syö ollenkaan.

Urho lihaisa on mielestäni paras. Hyvin vähän hiilareita.

Mämmi on tekeillä, paistamista vaille enää. Kymmenien vuosien perinne tehdä se itse.

5 tykkäystä

Nuorena tein mämmiä minäkin itse. Jostain vanhasta keittokirjasta ohje. Ekana päivänä taikina ja toisena paistoin. Oli vielä muutama tuohitokkonen käytössä. Se oli parasta mikä oli vähän kuivunut tuoheen kiinni…

1 tykkäys

Mä oon vähän miettinyt et pitäis varmaan maistaa mämmiä nyt varttuneena uusiksi. Joskus nuorempana maku ei ollut mieleen mut nythän se vois ehkä maistua eri tavalla :thinking:

1 tykkäys

Minäkään en ole ollu mitenkään innostunut mämmistä nuorempana. Tehdä sitä piti kotona tietty mutta ite en ala niin pitkään puuhaan enää kun ei ole pakko.

Nykyään tuo kymppi mämmi vie kielen mennessään varsinkin vaniljakastikkeen kanssa. Isäntä on aina tykänny että pääsiäisenä sitä pitää olla. Tytär söi pienenä aamupuurona pitkin talvea. Poikani ei erityisemmin tykänny. Nyt meillä ostettiin 10 laatikkoa pääsiäisen ajaksi., :face_with_hand_over_mouth::blush::face_savoring_food:

Maistoin vuosi sitten. Olihan se parempaa kun lapsena, mutta jätän kuitenkin väliin. Vähän liikaa kaikkea.

Mulla sama,oisko ollu edellis pääsiäinen ku maiston pikkusen,hyi,ei ollu muuttunu paremman makuseksi.
Mulla poika tykkää mämmistä :astonished_face:

Kyllä mämmi on parasta, joutuu vain varovaisesti syömään kun on ruisjauhoista tehty.
" mämmi on vain ruskee tahnaa, ilman lisukkeita " sanoo Kalle Lamberg :sweat_smile:

Päivällä vielä broileriannos.

Äsken lohikeittoa.

Valkkariperunoi karitsan paahtopaistin kera, erilaisia lisukkeita, juomana punaviini.

1 tykkäys