Mitä tänään syötäisiin (alkaen 5.1.2021 -> )

Olisin syönyt itseni halki :smile:
Aina on syöty vaan silakoita, pikkukaloista.

3 tykkäystä

Muikut savestettuna tai uunissa kermassa haudutettua.
Leivitetyt voissa käristetyt ei ole munkaan juttu.

1 tykkäys

Kyllä mie tosiaan tykkäsin. Reilussa voissa paistoin, nam.

1 tykkäys

En käytä koskaan leivityksiä missään kalassa,pilalle menee,imee rasvaa joka närästää.
Meillä muikut kyllä paistetaan voissa,mutta vähässä.Jos mussukka paistaa son takuuvarma närästys :grimacing:

1 tykkäys

Laitan pellille uuniin, syön ruotoineen. En myöskään leivitä kaloja, maha ei tykkää.

1 tykkäys

Tomaatti-kesäkurpitsakeitto. Päällä juustolastuja ja yrttiöljyä. Tähän sai hyvin upotettua ylikypsiä tomaatteja ja loput basilikat.

Meillä oli viikolla korkeimmillaan 27 astetta lämmintä täällä banaanirannikolla. Loput tomaatit kypsyivät vauhdilla.

6 tykkäystä

Päivällä kermainen lohikeitto.
Iltäpäivä kahville leivoin omenapiirakan. Nyt illalla makaronilaatikkoa.

2 tykkäystä

Mä söin ihanan runsaan ja maukkaan lounasbuffetin antimia. Vieläkään ei nälkä ole :yum:. Jos liikutte täällä Iitissä niin Kausalan kupeessa on vanhassa koulurakennuksessa lounasravintola Vanha Sampo. Ei voi muuta kuin suositella :heavy_heart_exclamation:

6 tykkäystä

Henni keitosta tuli mieleen että rosmariiniöljy on loppu. Pitää laittaa tulemaan.

Tomaattikeittoa oman kasvihuoneen tomaateista!

6 tykkäystä

Oispa jännä syöttää jollekin huippukokille tuota keittoa! Mitä se mahtaisi sanoa? Varmaan, että ”pthyi tämä ei ole tomaattikeittoa nähnytkään” :rage: Mutta minusta tämä on ihan hyvää. Keittoon jauhettu iso sipuli vaalentaa väriä.

1 tykkäys

Itse olen tänä syksynä tehnyt tomaattikeittoa kattilakaupalla ja pakastanutkin sitä. Mausteeksi laitan paljon yrttejä, valkosipulia, kanalientä, valkoviiniä, chiliä jne. Lisäksi tähän saa hyvin upotettua kesäkurpitsaa. Porkkana antaa makua myös. Paahdan ensin aineet uunissa ja sitten soseutan.
Meillä tästä tykätään.

4 tykkäystä

Tein lakritsajäätelöä ja tänään maistoin. Hyväää on!

3 tykkäystä

Kesäkurpitsakeitto, koskenlaskija juusto en, keitetty maissi tähkä ja yuotetta leipää.

4 tykkäystä

Kurpitsa keittoa talvikurpitsasta.Eka kerran tein mutta ei niin kauhean hyvää. Säätämistä ohjeessa vielä jos toiste teen.
Lisänä lämpöiset ruispalat kinkku, juusto, paprika täytteellä.
Riisi uunipuuro raparpericurdin kera.

Minä tein jättikatkarapu tortilloja, kun saatiin viikonlopuksi vieraita. Nää on herkkua itsetehdyn mango-ananas salsan kanssa :drooling_face:

5 tykkäystä

Alle sekasalaatti,Wiolet Queen potut,punajuuret,höyry parsa,aamulla veestä nostetut pannulla paistetut muikut ja maustekurkut.
Kaikki lautasella taas omasta takaa,oon niin onnellinen :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

6 tykkäystä

Kauden satoa syödään, vuorossa peruna. Suoraan maasta nostettua tietysti. Meillä toista päivää liha-perunaviipale-laatikkoa, kylkeen omatekemiä etikkapunajuuria ja/tai maustekurkkuja.
Jälkkäriksi tai välipalaksi omenapiirakkaa jonka täyte on omenahillosta. Keittelin paksun hillon, sain paljon omenia menemään piirakan täytteeseen :+1:

3 tykkäystä

Jauheliha, sipuli-, kesäkurpitsa, perunaviipalelaatikkoa juustokuorrutteella ja tomaattimurskakostukkeella, puolukkasurvosta ja avomaan kurkkuja, kirsikkatomaatteja. Omia viinirypäleitä jälkkärinä.

Pikkukärpäser pysyy pois kun hedelmät säilyttää punnituspusseissa, niissä kaupan valkoisissa nyörillisissä ommelluissa. Tomaattikin on hedelmä kasvitieteellisesri

2 tykkäystä

Jauhelihakeittoa.

2 tykkäystä