Mitä tänään syötäisiin (alkaen 5.1.2021 -> )

Isännän tekemää sienikeittoa tänään.

5 tykkäystä

Henni, onko teillä aina noin kauniit tarjoilut ? Mulle tulee noista mieleen Kurppa. Johtuuko sitten viinilasista, en tiiä. Mut tunnelma ja lupaus herkullisuudesta on ehdottomasti kohillaan :heavy_heart_exclamation:

2 tykkäystä

Kiitos, Nuu! 🩷
Ei meillä aina ole mitään hienoa, mutta viikonloppuisin tykätään syödä hyvin. Mies harrastaa kaikenlaista gurmeeta ja viinejä, se on hänen juttunsa. Minä en meillä saa mitään vaativia lihoja edes käsitellä! Korkeintaan tiskata. :joy:
Kaksi hirveä nurin sai porukka tänään, ja mies toi vielä kassillisen noita sieniä. Ja teki keiton. Itse olen vain laiskotellut koko päivän. :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 tykkäystä

No wau, kyllä sun kelpaa. Muista nauttia !!

3 tykkäystä

Minä juon aina vettä, kun ruokailen.

1 tykkäys

Päivällä kalaa ja uunijuureksia.
Olen nyt pari viikkoa tehnyt ruokajuomaksi kotikaljaa. Hyvää vaihteeksi vaikka siitä hiilareita tuleekin.

4 tykkäystä

Uunijuurekset on tosi hyviä. Vaikka ei aina - yhdessä lounasravintolassa tarjolla olevat uunijuurekset ei oo kuulleetkaan siitä miltä maukkaat uunijuurekset maistuvat. Ovat varmaan vaan piipahtaneet uunissa, ei puhettakaan maun tiivistymisestä :face_with_diagonal_mouth:. Pitää vaan tehdä itse :smile:

1 tykkäys

Meillä syötiin tänään uunibroilerin ja uunijuuresten jämät.

Huomiseksi paistoin jo valmiiksi jauhelihapihvejä ja tein suppiskastikkeen. Ei tartte päiväsaikaan arvokkaita valoisia tunteja keittiössä viettää :slightly_smiling_face:

Pihvejä riittää meille parille päivälle ja pakkaseenkin yhet annokset.

1 tykkäys

Pienikin lumisade tuo lämpimän sopan mieliteon. Melkein täydellinen tom kha gain kanakookoskeitto ulkomuistista. Huomenna lämmitettynä vielä parempaa.

2 tykkäystä

Herkuttelin tattaripuurolla, nam.

1 tykkäys

Päivällä hapankaalilaatikkoa. Äsken possua ja perunaa.

3 tykkäystä

Nyt oli ruuat kohillaan.
Juuri kerätyistä suppiksista keitto. Paistetut ahvenfileet, kananmunakastike, perunat ja porkkanat + salaatti. Juomana valkkari. Jälkkäriksi vslkosuklaamoussea mansikkakastikkeen kanssa.

4 tykkäystä

Teitkö itse myös sen mousseen, oli varmaan hyvää. :yum:

Eikö oo elämä kohillaan juuri nyt :smiling_face_with_three_hearts:

No, se nyt oli vaan valkosuklaata, appelsiinituorejuustoa ja kuohukermaa.
Nyt pitsa uunissa ja viiniä lasissa.
On pakko myöntää, että elämä on kohillaan :smiling_face_with_three_hearts:

3 tykkäystä

Pitkästä aikaa puikulamuusi,täytetyt silakkapihivit.Porkkana iteltä,mutta rosolli kaupasta.
Liikaa söin :grimacing:
Huom,mahoton valakosipulia silakkapihiveissa ja raakaa murskaa muussin päällä :yum:

3 tykkäystä

Uunipuuroa kokeilin tummasta riisistä, tuli vähän karvaan makusta kuten etukäteen epäilinkin.

Sienirisottoa kuivatuista sienistä.

7 tykkäystä

1.9. oli omien maustekurkkujen etiketissä. Huoh miten hyvää.:cucumber:

1 tykkäys

Jauheliha makaronilaatikkoa oli tänään ja jäi vielä ainakin huomiselle.
Harvemmin tulee tehtyä mutta hyvää oli.

1 tykkäys