Morsingon pihalta (IV)

Talo takapihalta kuvattuna tänä kesänä. Tää on tällainen monihyväinen rakennelma, mutta nyt alkaa silmä tottua (puutarha vie katseen muualle) Tyhjää on tontilla...vielä...

Tuon pyöreän penkin tällepuolen istutettiin pihlaja ja valamonruusu, siihen tulee vielä jonkin sortin ruusuryhmää, mutta myös kivetystä. Se on seuraava kiviprojekti. Yhdistän kaikki siten, ettei ruohonleikkaus ole niin hankalaa.

Sekalaisia kuvia

Minusta on aivan ihana katsoa noita kuvia kukkapenkeistä joissa on vasta alullaan se tuleva kukkaloisto! Omalla pihalla sama vaihe menossa, joten odottava sydän sykkii samaan tahtiin :slight_smile:

"Vettynyt" levisia Kun ostin tämän se oli ihan pinkki. Nyt siinä on enemmän kukkia kun kuvanottohetkellä.

Joskus onnistun saamaan kännykällä hiukan paremman kuvan, kuten tuo levisia. En oo vielä päässyt perille mikä siihen vaikuttaa.

Minusta tää on hauska "sotkuinen" kasa ilta-auringossa. Siis päivänlilja.

Kesäkukkaruukkuja joskus alkukesällä.

No nytpäs selvisi, mitä Morsinko kivistä tekee :smiley: Huipuin on minusta se penkki, missä on se yksi puu vasta. Sen asettelu on täydellinen!

On pihassasi ihanan tilavaa ja avaraa :}

Niin se on Nuu, että odotuksesta sydän sykkii:) Tekisi mieli ostaa jotain kasvuhormoonia, että täyttyis pian penkit :smiley: Vaikka toisaalta tiedän senkin tuskan, että mihin ne kaikki saa mahtumaan! Joten oon heti alkanut tehdä suuria penkkejä, että on varaa levitäkin. Ehkä muutaman vuoden päästä tarvitaan lisää tilaa jo kipeästi.

Ensi keväänä tilaan heti lisää multaa jos en jo syksyllä:) Alan suurentaa penkkejä :smiley:

Joo, kolme peräkärryllistä oon nyt asetellut kiviä ja meinaan vielä hakea edes yhden (mahtaa naapurit ihmetellä minun touhuja):smiley:

Meille on hyvä näköyhteys joka suunnasta kun ei ole minkäänlaista kasvustoa ympärillä. Ohi kulkee oikein varsinainen lenkkeilijoiden “ihannelenkki”. Kun tuolla tien puolella puuhastelen, saan jatkuvasti ohikulkijoilta kommentteja :smiley:

Sinulle tulee kaunis piha.Metsäkin näyttää olevan suojana. Kovasti olet töitä tehnyt.Aivan tässä vanhakin innostuu noita istutuksia ja kiveyksiä katsellessa.Laita lisää kuvia, on mukava seurata.

Kiitos kaikille kannustavista kommenteista. Olen niistä iloinen. On niin mukava nyt laittaa pihaa kun asiat on hyvin. Ennen se oli pakoa todellisuudesta.

Nyt on kyllä puutarhahöperyys iskenyt vielä pahemmin kuin ennen:D

Nyt kaipaisin ideoita ja ehdotuksia tähän meidän ns. terassille. Kalusteet siihen aijon hankkia ensi kesänä (todennäköisesti ruskeaa puuta), mutta mitä muuta?

Paikka on varjoinen. Aikainen aamuaurinko vain paistaa siihen. Kesäkukka valinnat hieman vaikeita. Siihen on aikoinaan valettu sementistä pohja.

Maalisanko on pääskysten vessanaurua Toisaalta ihan kiva kun on pääskysen pesä, mutta ei ainakaan tänä kesänä ole voinut paljon siinä tuoleja ja pöytää pitää. Kiikkukin on poikkipäinhymy

Pääskyset tais olla jokin uusavuton pariskunta kun ei pesää meinannut syntyä ja kumpikin teki sitä lopulta eri kohtaan Viimeinkin pääsivät yhteisymmärrykseen pesän paikasta ja nyt on poikaset kohtalaisen kokoisia.

Mukavan suojaisan näköinen istuskelupaikka sinulla on siinä. Ruukkusormeani alkaa heti syyhyttää kun näen tuollaisen päällystetyn piha-alueen:)

Minun varjoisella portaallani kukkivat ahkerasti ahkeraliisa, verenpisara ja yllättäen myös petuniat. Orvokkikaan ei näytä laittavan pahakseen vaikkei saa suoraa sädetystä kuin vähän ilta-auringolta. Riippapelargonit kukkivat myöskin varjoisammassa ihan hienosti vaikka pelargoni yleensä on aurinkoisen paikan kasvi.

Toinen kuva tulikin sillä aikaa, kauniit ruukuthan sinulla siellä jo onkin ja hienosti kukkivat:)