kukkalaatikot ikkunoiden alle? Vasemmalla olevaa seinää vasten (siis lampusta seuraava seinä)köynnössäleikkö? Ruukkuihin seinää vasten yksivuotisia köynnöksiä? Lampun alle seinälle kukkaruukku jotain roikkuvaa?
On Morsinko sulla kivan näköinen valtakunta missä möyhiä ja kuopsuttaa! Kuolaan noitten kukkapenkkien kivien perään, ihania : D Minäki tässä yrittäny aktivoida miehekettä että haettais ainaki yks peräkärry mukulakiviä mutta tähän asti se on aina siirtyny, saa nähä millon mä pääsen laitteleen kiveä kiven päälle Morsingon tyyliin ; ) Pistä ihmeessä lisää kuvia, mukava seurata puutarhan muodostumista!
Tuossa pääskystenvessaseinällä voisi ritilässä olla vaikka miinanköynnöstä, se näkyy menevän suojaisessa varjossa parhaiten.
Verenpisararuukkuja minäkin tuohon laittaisin. Joku kaunis kivi sopivasti väleihin. Verenpisaroitahan on vaikka minkälaisia, on riippuvia ja kaiken värisiä- ja muotoisia kukkia.
Jos on viileä talvetuspaikka, niin ensi vuonna on valmiit kasvit.Johonkin ruukkuun tuija.
Pitää varmaan istuttaa maahan talveksi.
Tilaa se multa vasta keväällä Tilasin itse 10 kuutiota nyt kun teen penkkejä kovaa vauhtia, mutta jäähän siitä hirmu määrä ensi vuodeksi jäljellä. Myyjä sanoi (ostin sitä hyvää Kekkilää) että vaikka se on lannoitettua, niin talvella ravinteet häviää ja sitten on lannoitettava itse uudelleen. Eli tilaa vasta keväällä, säästät sen lannoittelun vaivan (ja rahan)…
Itse olen ymmärtänyt että lannoitteet häviää sateen takia, eli jos pitää ison pressun päällä, joka estää huuhtoutumista niin silloin pitäisi varmaankin nuo ravinteetkin paremmin pysyä. (ja rikkaruohotkaan eivät pääse rehottamaan…)
Oi, miten siistin ja puhtaan näköinen paikka, tohon saa vaikka mitä kaunista, riippuvia amppeleita, köynnöstä ehdottomasti pehmentämään seinää ja ruukkuja tietenkin lisää.Mitä tuo reuna on joka näkyy vasemmalla? Jos numrmikkoa niin ai ai ai miten hyvä paikka jollekkin monivuotiselle, kuunliljaa ainakin varjo puolelle ja ja ja …
No, voi hyvä tavaton, täällähän on vaikka mitä kivaa keksitty. Inki, tuo ahkeraliisa onkin kiva, oon aivan unohtanut sen. Emo, mitkä yksivuotiset köynnökset viihtyy varjossa? Hyvä idea tuo köynnös.En ole paljon harrastanut köynnöksiä, siis ainakaan yksivuotisia. Pitää ainakin tutustua tuohon Piivin ehdottamaan miinanköynnökseen. Sirkeli, sinähän sen sanoit: tuija. Ainut paikka missä meillä voi kasvattaa tuijaa!
Nuu, joo vois olla parempi tilata multa vasta keväällä...kun vaan nyt malttais odottaa keväseen:)Mitenkähän se tuo pressu... Pannaan mietintämyssyyn.
Lumi, se on valitettavasti sepeliä mikä siitä näkyy:) Eikä siihen voi tehdä penkkiäkään, on sellainen kulkupaikka ja talon ja ulkorakennuksen välistä tulisi ehkä liian kapea autojen kulkea. Joutuu kai laittaa edelleen kuunlijat ruukkuihin. Minulla on jo niitä muutama noissa ruukuissa.Istutan ne talveksi penkkeihin.
Mutta sitten olis vielä yks ongelma! Ne pääskyset! Nehän on paikka- uskollisia ja tulevat ensikesänä takaisin. Siinä ei voi nyt pitää mitään tuoleja eikä pöytiä, sen verran tulee kakkaa. Ne oli vain kuvauksen ajan :D, että olis ollut jotakin.
Katosta ei voi tehdä kun on jo miljoonanlaisia kattoja, talo, kuisti, siipirakennus. Ja niissäkin vielä eri kaltevuudet:( Keinu siitä viedään takapihalle kun saan sinne jonkin tasanteen aikaan.
Kyllä, Marlene, se meilläkin on vähän niin ja näin, viitsiikö isäntä läheä kiviä hakemaan, mutta on nyt sentään jaksanut jo kolme peräkärryllistä hakea, yhden peräti ihan yksinkin (toi sen äitienpäivälahjaksi, kun toivoin). Ei se aina oikein ymmärrä tätä minun puutarhahulluutta. Ei ole tottunut entisessä elämässä:D
Kiitos vaan kaikille kun viitsitte miettiä mitä siihen laittaisin:)
Lisää kiveyksiä.
Laitoin ulkorakennuksen seinustalle (vasta etupuoli valmis, kivet loppu) kiviä ja aloin rakentaa siihen kivikylää. Kivet on kyllä maalattu jo aijemmin. Pitäs niitäkin tehdä joskus lisää.
Tässä kuistin rappuset, joiden alle tekis mieli teettää ne ristikot. En tiedä tulisko ahtaan näköinen kun on aika pieni tuo terassi (tai miksi sitä pitäis sanoa)
Sekalaisia kuvia
Morsinko, voi jestas, että on upeaa pihaa syntynyt ! Noi maalatut kivitalot on toooosi hienoja, kohta sulla on jo koko kaupunki (tai kylä) valmiina! Itse en laittais ristikkoja terassin alle, minusta menisi tukkoon ja ilmavuus häipyisi, just noin kun sulla jo onkin, niin ruukkuihin kasveja ja pyörät alle niin saat tuupattua suurimmilla myräköillä rappujen alle suojaan .
Ihania kivi penkkejä ja ihanaa ihanempia kivitaloja. Taasen uusi iidea, saanhan lainata? Tahtoo kansen maalailla kivitaloja.
Kyllä se, bee, taitaa olla niin kuin totesit, että ilmavuus häipyy jos laittaa ristikot. Näin kuvasta minäkin sen vasta huomaan. Ei ainakaan valkosia, joita ajattelin. Pyörät oliskin hyvä juttu ruukkuihin:)
Morsinko ;-D, juu, jotkin altakasteluruukuille tarkoitetut aluset joissa on vissiin pyörät?
Olisin samaa mieltä been kanssa, että en laittaisi ristikkoja terassin alle. Tarkoitus kai ei ole saada sinne mitään katseilta suojaan. Ristikon kanssa tulee helposti tukkoinen tunne. Jos välttämättä haluat siihen ristikon, niin mielestäni se pitäisi sitten sopeuttaa yllä olevan kaiteeseen.
Onpas suloisia nuo kivitalot! Kauniita ja selkeitä ovat kaikki istutusalueesi, hienon pihan olet saanut aikaiseksi!
Voi kun herttasia pikku taloja!