Mukelo, Bowiea volubilis

(huonekasvit)

Mukelosta en löytänyt aikasempaa keskustelua ja sössin heti ton eka viestin, sori!? Joko mukeloa voi alkaa kastelemaan vai odotanko keväämmälle?

Jos olisin sinä Jadeliila25, niin odottasin vielä keväämmälle. Mukelo tarvitsee paljon valoa ja nyt kasvu olisi vielä hentoa. Maalis-huhtikuussa, kun valoa on selvästi enemmän :slight_smile:

Kiitos jahoolii neuvosta

Jipii, mun omasta pikku mukelosta tulee uutta kasvua kohinalla

Tässä vielä kuva mukelostani, terkut täältäkin JMI:lle

Minä tollo olen tehnyt tän mukelo otsakkeen aivan väärään osioon, eihän tää nyt mikään hedelmä tai marja oo…voisiko joku valvojista siirtää tän oikeeseen paikkaan…

Minne?

Tuonne huonekasvit puolelle se suinki pitää siirtää mun käsityksen mukaan

Tarkastin itsekin, ja huonekasveissahan se vanhassakin pentissä oli. Siirretty :slight_smile:

Kiitos Nuu =D Enää ei tarvitse mun hävetä silmiä päästä =D

Onpas erikoinen, Jadeliina, onko tuossa nuppuja vai mitä tähkiä ne ovat ?

Eivät oo musta vielä kukkia, tuo kasvattaa semmosta oikein pienilehtistä kasvustoa…

Ensin kasvattaa sitä röyhelöistä kasvustoaan. Kannattaa yrittää jollain tavalla hallita sitä tai hetken kuluttua se on kietoutunut kaiken ympärillä olevan ympärille. Minulla oli sillä kehikko johon sitä kieputin. Aikanaan kukkii pienin vihrein kukin.

Hyvä kun kerroit tuosta hallitsemisesta…

Mukelo kasvaa kohisten

Minullekin tuollainen mukelo kelpaisi. Mistähän niitä saisi ostettua?

Sain tuon yhdeltä penttiläiseltä ja hän on käsitykseni mukaan tilannut sen kakteen-haagelta…

Juu, sieltä on lähtöisin. Siellä on myynnissä niin kasveina kuin siemeninäkin… Hyvässä lykyssä jadeliilakin saa tuosta tänä kesänä siemeniä. Minäkin muistaakseni viime kesänä muutaman siemenen tuosta keräsin, mutta ei sitten niin aavistustakaan mihin ne laitoin…

Kiitokset vinkistä, panen korvan taakse.

Pitäisikö mukelon siementen kylväminen ajoittaa kevääseen vai voiko niitä idättää nyt pimeintä talvea vastaan keinovalojen alla?