Koristekrassien sukuun kuuluu myös mukulakrassi jota Andeilla viljellään syötävien tärkkelyspitoisten mukuloiden vuoksi. Avasin tälle oman ketjun ja siirrän tähän alkuun muutaman asiaan liittyvän viestin toisaalta.
Mukulakrassille ei omaa ketjuaan, kyselenpä tässä. Onko kellään kokemusta TROPAEOLUM - tuberosum ‘‘Ken Aslet’’ mukulakrassista. Tilasin liekkikrassia, ja tilalle tuli tälläinen. Hauska peruna, josta on jo 20cm pitkä alku kasvanut.
Eikös vaan olekin varsin kaunis krassi??? Ja kun tämä Ken Aslett vielä on päiväneutraali niin se ehtii kukkiakin vielä joka kesä… :O)
viippu, jos se peruna on sulle liian iso niin mä voin kyllä ottaa puolet siitä!
Ei ehtinyt kukkaan viime kesänä. Onko Amaranthuksella parempia kokemuksia? Mukula on vielä purkissa talvehtimassa. Hoito-ohjeita vastaanotetaan kiitollisuudella .
Katsotaan peipponen, kun potun nostan purkista, onko se kuollut vai monistunut.
kyllä se on minulla hyvin kukkinut jo pari kesää!! Ei tykkää paahteesta ruukkuun… viileämmässä tuntuvat mukulat kehittyvän paremmin, ja multa syytä olla hyvin kosteutta läpäisevää, samalla kuitenkin sitä tasaisesti pitävää… Edellyttää tietysti että sinulla on varmasti nimenomaa tuo Tropaeolum tuberrosum ‘Ken Aslett’!!!
Jätin oman mukulan ruukkuun ja nostin viileään autotalliin. Koska pitäisi katsoa, onko se talvehtinut ja istuttaa uudelleen jos on? Onko sulla kuvaa?
…ei siedä lainkaan jäätyä se mukula… mulla myös tuolla vintin viileässä kamarissa talvehtii ruukussaan… ja kertaakaan en ole kastellut talvella, näyttäisi olevan sellaiset 15-20cm versot siinä edelleen… kuvaa mulla on siitä ilmeisesti vain kännyssä…
Minulla on joskus ollut liekkikrassia, jolla oli myös mukula.
Ken Aslet
Pystyykö tollasta jakamaan? Tai tekeekö se lisää mukuloita/siemeniä?