Näiltä aika loppu kesken
Tämän ruusun kyniin eilen leikkasin siittä illalla 7 auki olevaa kukkaa nuppuja olisi vielä
Tästä oli pakko otta kuva sillä se huusi "Huomaa minut olen täällä"
Juuri ja juuri oli saanut leukansa lankujen päälle
Mies laittanut jonkin aikaa sitten ajolankut reunus kivien päälle ja orvokki on päättänyt tulla kurkisteleen pihaa lankkujen yli
Koiso
On sinulla kova mylläkkä siellä. Vieläkin kukkii vaikka mitä! Nuo orvokit on kyllä eri veikeitä, kun ne ilmestyvät milloin mistäkin.
Kiitos Ania.
Puoli pihaa on yhtä savi peltoa saa nähdä mitä keväällä sitten tehdään on koko talvi aikaa miettiä.
Vielä kukkii mutta taitaa olla viimeisiä hetkiä niillä ensi yönä se pakkaspoika tulee varmaan käymään.
Orvokit on ihania kukkivat koko kesän ja niitä siementaimia ilmestyy milloin mistäkin ja ne värit mitä erikoisempia löytyy
Kelloköynnös kukkii nyt kahdella kukalla
Kukat niin korkeella ja aurinko paistoi väärästä suunasta ei saanut kunnon kuvaa
Maitokello kukkii vieläkin tämän vuoden siemen taimia muuten ihania mutta kun tykkäävät vaan maata
Näin digiaikaan on helpompi miettiä talvella ensikesän liikkeitä, minäkin olen digikuvannut joka kolkan, talvella on kiva illalla katsella kuvia “erisilmin”.
Salkoruusu meinasin leikata sen jälkeen kun suurin kukinta oli ohi no onneksi en leikanut koko ajan on ollut monta kukka auki
Ja kasvattanut juuresta uusia ruusukeita toivon että nämä selviää yli talvesta ja ilahduttavat minua ensi kesänäkin
Ania niin on minulla on suuria muutoksia jo suuniteltu aurinko penkkiin otan keväällä melki kaikki ylös ja järjestän ihan erilailla kasvit nyt näkee koneelta mitä on ollut missäkin ja minkä värinen kyllä kamera on hyvä olla olemassa.
Ja ilahduttaa ne kuvet sitten talven kylmyydessä
Tämä keväällä Tartosta ostettu kaunopunahattu kerkesi juuri näyttää kukansa minulle vielä ei täysin auki toivon että talvehtii hyvin nämä erikoiset on vähän nirppoja suomen talveen
isovahakukka
Tämä on itse itsensä siementänyt viime vuodesta ja nyt otin muutaman siemenen että ensi kesänäkin saan tätä ihailla
Kävin kesällä vierailulla Hopeavillakon tykönä ja matkaan lähti kaiken näköisiä kasveja kiitos niistä.
Näitäkin jossain vaiheessa käteen laitettiin työnsin ne kotona kukkaruukkuun koko kimpun melki yhteen läjään ja ajattelin ettei ne juurru kun on niin kuivaa ja kuumaa ja mulla muutenkin pistokkaat ei tunnu onnistuvan.
En edes mitään pussia päälle laittanut
Välissä unohdin kastella koko ruukkua sireenin alla kun oli niin ei sitä muistanut
Mutta sitkeitä sissi tuntuvat olevan nyt siirsin purkin turvaan pakkaspojalta ja yritän talvettaa ne
Tämän kuvan myötä Hopeavillakolle kiitos
Elossa ollaan
Helppo lisättävä siis Itse tykkään murattimikanista just sellaisena ruukkujen täytekasvina muiden seassa - antaa kivasti vihreyttä ja vehreyttä…
Kaunis tuo vahakukka. Sitä pitää saada.
Minulla tuo “musta” salkoruusu on kukkinut jopa 5-6 vuotta hiipuen viimeisinä vuosina melko lyhyeksi. Ehkä maanparannus olisi saanut sen kasvamaan viimeisinäkin vuosina korkeaksi. Kuitenkin siitä oli pitkä ilo. Luulin tänä vuonnakin kasvattaneeni sitä, mutta tulikin muita värejä.
On todellakin kaunis tuo vahakukka. Vielä siellä kukkii vaikka mitä.