Mä en taida ehtiä, on perheasioita järkättävänä. Mihin aikaan oot siellä, ja millä porukalla ?
Mie miesystävän kyydillä kymmeneksi.
Kyllä kannattaisi kerran käydä, niin pääsee kunnolla käsitykseen tästä harrastuksesta.
Mä en kyllä saa enää yhtään enempää päästä perille tästä harrastuksesta, tekee tosi tiukkaa jo nyt ![]()
Mut oikeesti, sunnuntain perhejuttujen järjestelyt vie multa lauantain aika tarkkaan joten en sen(kään) takia pääse lähtemään.
Pitää koittaa yrittää valua sinne..
Olipa mukavaa, sääkin mitä parhain.
Kuvia ei taaskaan saa läpi.
Ostitko mitään?
Voitko kirjottaa mulle mikä siinä kuvanlisäyksessä tökkii? Sellanen selvitys että voin sen sellaisenaan välittää ylläpidolle ja siitä käy ilmi tarpeelliset tiedot.
Ostin pari jaloangervoa. Yhden sormivaleangervon. Pari syysvuokkoa, yhden kylmänkukan. Kerrotun lumikin. Valkean kärhön. Tosi kerrotun kesäpäivänhatun.
Hyviä ostoksia! ![]()
Tulihan tapahtumassa itekin käytyä nyt jo toista kertaa. Olin käynyt Mustilassa tänä vuonna kesäkuussa, joten tällä kertaa pakottavaa tarvetta taimihankintoihin ei ollut. No, en mä tietenkään sieltä tyhjin käsin lähtenyt. Olen kaivannut pikkulehtikatsuran seuraksi isolehtiversiota. Pidän näiden pikkupuiden lehtien symmetrisestä kasvutavasta. Juttelin kesäkuussa “ylipuutarhuri” Kimmo Kuusiston kanssa lajista ja hän olikin taikonut taimia myyntiin.
Taisi mukaani eksyä muutama pihtakin. ![]()
Heissan. Olen ollut yhteyksissä Jouluruusun kanssa. Satakunnan Kalkkunat suunnittelee matkaa Mustilan taimipäiville ensi vuonna, siis 2027. Hän kyselee muita käyntipaikkoja, myös yksityispihoja näillä kulmilla, Kymenlaakso ynnä matkan varrella Satakunnasta tänne.
Mulle tuli mieleen Nuu ja Tuomipihlaja. Meilläkin saa käydä, mutta voivat pettyä pahasti.
Eivät kuulemma kaipaa tarjoiluja. Olisiko kellään kiinnostusta esitellä omaa puutarhaansa?
Niin ja suunnitelma on vielä alkutekijöissään. Ainoa varma kohde on Mustila.
Tuomipihlaja ei oo ollut pentissä enää aikoihin. On vissiin kyllä kirjautunut tänne uuteen penttiin sillon v 2024 eli nimmari on olemassa, mutta ei oo tainnut käydä ollenkaan.
Täällä mun luona on tervetulleita käymään kaikki penttiläiset. Mitään ihanaa puutarhaa en pysty esittelemään mutta ei täällä enää ihan autiotakaan oo, ja koko ajan pikkusen istutukset lisääntyy. He ovat tervetulleita jaloittelemaan ja kahvikupposelle joko meno- tai paluumatkallaan. Tästä ei oo Mustilaan hirveen pitkä matka, meniskö autolla max parikyt minuuttia. Kerro että olis tosi kiva tavata Satakunnan kalkkunoita livenä ![]()
Harmi, kun en tänä vuonnna pääse Mustilaan. Sukulaisen valmistujaiset osuu samalle päivälle.
Ensi vuonna pitää yrittää päästä mukaan!
Kiva juttu, Nuu. Voitko laittaa mulle puhelinnumerosi, niin välitän sen Leilalle.
Nuu, sieltä on tulossa Satakunnan puutarha seura. Näin luki facessa Emon julkaisun kommenteissa.
Aha, olin siinä uskossa että pentistä tuttuja henkilöitä. Puutarhaseura vieraana muuttaa asian luonnetta mulle aika paljon, joten perun kutsun. Tää mun paikka ei oo sellanen puutarha jota vieraille esittelisin. Eikä vieraat tätä osais edes ottaa oikeella tavalla. Ystävät on eri juttu tietysti, he on perillä taustasta ja katsoo asioita siltä kantilta.