Okei.Minäkin ensin luulin, että on tuloss kymmenkunta hlöä, mutta onkin bussillinen.
Onko teillä ehdottaa käyntipaikkoja? Viherpeukaloiden ja Eija’s Gardenin lisäksi? Onko Lappeenrannan suunnalla mitään? Kotkan puistoissa ovat jo käyneet.
Okei.Minäkin ensin luulin, että on tuloss kymmenkunta hlöä, mutta onkin bussillinen.
Onko teillä ehdottaa käyntipaikkoja? Viherpeukaloiden ja Eija’s Gardenin lisäksi? Onko Lappeenrannan suunnalla mitään? Kotkan puistoissa ovat jo käyneet.
Jos kahvitaukopaikkaa etsivät niin aivan ehdottomasti Iitin Rantamakasiini on paikka jossa kannattaa pysähtyä. Upea miljöö, aivan rannassa tai itse asiassa vähän veden päälläkin. Kahvitellessa istuu “vetten päällä” ja UPEA järven selkä aukeaa eteen. Siellä sielu lepää ja aika pysähtyy
. Kahvitella voi sekä sisällä että ulkona ollen. Tarjoomukset on kaikki kotitekoisia herkkuja ja paikkaa pyörittää kesäkahvilana yksityisyrittäjä. Makasiini itsessään on nähtävyys jo sisältäkin, ja kirsikkana kakun päällä siellä on vaihtuva taidenäyttely koko kesän ajan. Pihalla voi ottaa vaikka tikkakisan jos siltä tuntuu, tai vaan kävellä aallonmurtajalla. Uimaan pystyy pulahtamaan siinä makasiinin vieressä jossa pieni hiekkainen ranta ja laituri.
Tätä paikkaa suosittelen aivan kaikille, enkä todellakaan ole ainoa joka niin tekee. Kannattaa poiketa ! Jos on tulossa bussilastillinen kahvittelijoita niin etukäteen kannattaa ilmottaa kahvilan pitäjälle tulostaan jotta hän osaa varautua leipomisten suhteen vähän isommasti.
Tervetuloa Iittiin ja sen ihastuttavalle rantamakasiinille
Tämä paikka on Lahdesta Kouvolan suuntaan ajettaessa noin 5 minuuttia ennen Kausalaa, joten Mustilasta/Mustilaan ajaa puolessa tunnissa. Kausalan Matkakeitaan kohdalta käännytään eikä pysähdytäkään siihen vaan ajetaan hiukan eteenpäin ja löydetään tämä helmi ![]()
Leila painottaa, että suurin osa porukasta ei ole varsinaisia ”hörhöjä”, eikä kaipaa nähtäväksi erikoisuuksia, vaan ihan tavallisia puutarhoita. Jotain jos kiinnostusta riittää, niin ilmoitelkaa.
Lauantaina on Mustilassa taas taimipäivä kymmenestä alkaen.
Yritän tulla het kymmeneltä jos kyyti vaan ehtii.
Ketä kaikkia on tulossa?
Tuon Nuulle muutaman siemenpussukan jos hän ehtii samoihin aikoihin.
Tulisin ehdottomasti, mutta meillä on Parvitulppaanin kanssa yhdet sukujuhlat. Muuten oltais kyllä tultu!
Eikö ketään lähdössä?
minulla oli suunnitelmissa, mutta leikkaus muutti suunnitelmat. ![]()
Juttelin just tänään Raijan kanssa ja kerroin et Kurppa ainakin on menossa heti aamusta. Hän ei oo menossa, on entistenkin kasvien kanssa tekemistä eikä tilaa yhellekään uudelle
. Mä en oo menossa vaikka tekiskin mieli käydä ainakin hakemassa Kurpalta ne siemenet. Vaikka voitaskin tavata sillon ennen alueen aukeemista sen ulkopuolella niin se parkkipaikkarumba tapahtuman takia on sellanen ettei houkuta ![]()
Siellä parkkipaikoitus on hyvin hoidettu, ei ongelmaa.
Lähde nyt kerrankin katsomaan millaista se on.
Olen vuosien varrella käynyt monta kertaa ja suosittelen, kiva tapahtuma.Itsellä jo liikaa touhua olemassaolevien kasvien kanssa,niin tuha hankkia lisää.Siellä kumminkin niitä houkutuksia tulee vastaan
Kuinka kauan meinaat olla? Jos tuun niin en vielä klo 10 vaan varmaan lähempänä 11.
Onks RitvaL myös siellä? Muita tuttuja hörhöjä? Ei niin et mä sellasiin lukeutuisin, mut oon kuullut et jotkut on ![]()
Viimeistään klo 12 lähden pois. Koirien takia. Siellä on niin paljon erilaisia kasveja joita ei normisti missään näy ja ympäri suomen bussilastillisia harrastajia. Tunnelma myös hyvä.
Ota ne siemenet mukaan varmuudeksi. Kyl mä sut varmaan löydän sieltä jos tuun. Iso sade on ei-hörhölle ainakin syy olla käynnistämättä autoa.
Kyl Mie oon Kirsin kaa Idän immeisten myyntipisteissä, joka vuosi ollaan oltu.
Entisistä penttiläisistä ainakin amnemamma on vakiokävijä.
Häntä en tunne, en oo koskaan tavannut.
Löytyi syysvuokko “serenade”, sinivaleunikko, kiinankeltaesikko Primula bulleyana, kaukasian rotkolemmikki “Betty” valkea,
Vaaleanpunainen rantakukka “Blush”,
Rantakukka valkea ja sinikämmen.
Voi että, kun pääsis joskus käymään tuollaisessa tapahtumassa.