Mulla juuri muuta olekaan ku kauhua
Mullei oo yhtään ainutta DVD:tä kolme lapsenlapsen filmiä on mutta netkään ei toimi enää. Vanhat kasetit vein jo aikaa sitten Ekoroskille.
Ei meilläkään ole juuri muita kuin lasten piirrettyjä-dvd:nä eikä niitäkään näköjään kovin paljoa kun paljoon vertaa.
Minäkin tykkään jännityksestä kun se on hyvällä maulla ja tyylikkäästi tehtyä. Tarinssa olisi oltava mieluusti kiinnostava juoni ja pääosaa vetävien hahmojen on oltava sympaattisia ja uskottavia tyyliin Hercule Poirot, Morse, Nuori Morse. Jotkut Harrison Fordin tähdittämät psykologiset jännärit ovat myös olleet mielestäni erittäin viihdyttäviä. Toisaalta fanitan sisäisesti eräitä fantasia-seikkailuelokuvia ja niissähän voi olla mitä vaan. Hyvänmaun raja on joskus kuin veteen piirretty viiva.
Täälläkin bongataan mieleisiäni kirjoja ja elokuvia mm.kirpputoreilta. Hyvä teos kannattaa ostaa omaksi. Aina niistä eroon pääsee ja lukutahdin saa määrittää itse. Kanssa se ongelma ollut aina että en muista palauttaa. Lasten lainakirjoja saa usein hakea tuskanhiki päässä ympäri taloa ja sähköposti on täynnä muistutuksia…ei hyvä, puhumattakaan sakkomaksuista vaikka ne pieniä ovatkin.
Vielä tunnustus elokuvista ja sarjoista että en vaan kertakaikkiaan voi seurata sarjoja joiden näyttelijät ovat jotenkin ärsyttäviä tai vastenmielisiä ja sitäkautta täysin epäuskottavia. Vaikka sarjan idea olisi hyväkin se jää varmasti katsomatta. Toisaalta hyvä kun ei tarvi kuluttaa kallista aikaa tv:n edessä.
Se englantilainen sarja oli hyvä jossa oli “se vanhempi eläkeiässä oleva tiimi etsiviä” ratkomassa juttuja. (Jonka nimi nyt hukassa). Kun näyttelijät vaihtuivat sarjassa “sen taika” pilattiin sillä alkuperäinen tiimi oli justiin sopiva.
Lopetin senkin sarjan seuraamisen näyttelijävaihdosten jälkeen. Sydämenasiallakin pilattiin aikoinaan jatkuvilla henkilövaihdoksilla. Alkperäiset näyttelijät olivat siinäkin parhaat. Uudistusvimmat eivät aina ole lopputuloksiltaan ollenkaan onnistuneita.
Kuitenkin pännii kun samat naamat pyörivät suomi ruudussa jatkuvasti. Vuodesta ja kaudesta toiseen. Kuka nuita muka rakastaa niin kovasti? Meno on täällä jo ihan älytöntä. Eikö voi tosiaan tuota suomi tv:n juntoporukkaa jo vaihtaa nuo naamat on jo lopenkuluneita, mutta samahan pätee täällä suomessa kaikkeen. Samat porukat hyörii ja häärii jokapaikassa vuodesta toiseen. Paitsi ei enää duunarien työmailla.
Justiin sitä! Se alkuperäinen kokoonpano oli hyvä. Kiitti Jade! :laugh:
Jos nyt joku tv:pamppu tätä lukisi tätä foorumia niin pitää vielä hätäisesti ilmoittaa, että yhtä juontajaa ei kuitenkaan saa vaihtaa. Nimittäin Haluatko Miljonääriksi juontajaa Jaajo Linnonmaata. Ohjelma on viikonloppuni kristallinen valopilkku ja Jaajo on sen timantti. Kuin voisilmä puurossa.
En ole “hänen” radio-ohjelmiaan ikinään kuunnellut, kanavakaan ei kuulu täällä joten sitäpuolta en kommentoi. Vaan eipä tarvikaan. Sehän onki kokonaan toinen juttu. Aika raikulipoika on tainnu aikoinaan olla mutta mitäpä sekkään nyt tähän kuuluu.
Minulla jää ja jäi katsomatta Posse ja Stadi vastaan lande, vielä muitakin, niissä olevan tyypin takia.
En tiedä onko ihan uusi sarja, mutta mää olen nyt vasta katsonut minisarjan Bletchleyn nelikko “koodinmurtajat” ja se onkin ollut suorastaan jännä. Sarjassa oli kolme kaksiosaista jaksoa. Hivelevän tyylikästä ajankuvaa taidokkaine puvustuksineen jne. Katsoin kolme ekaa (silloin vielä näkyvää) jaksoa yhteen putkeen.
Eka ja mielestäni jännittävin jakso-osio ei enää näy ainakaan Yle areenassa. Se oli jännempi kuin tuo vielä, ainakin tänään, näkyvä ‘Verta käsissä’. Vielä on lopetusosa tulossa jaksoon ‘Onko tullattavaa’. Näillä näkymin se onkin sarjassa viimeinen. Aihealueet tässäkin sarjassa, niin kauniistikuvattu ja herkullisen tyylikäs kokonaisuus kuin sarjan kuvamaailma onkin, niin tarina sisällöt ovat taatusti kaameita. Kuten englantilaisissa salapoliisi dekkareissa ruukaa olla.
Juonikuviot tempasivat tässä vaihteeksi ihan mukaansa. Kiitettävää vaivannäköä sarjan käsikirjoittajilta. Katsojan aivotoimintaa ei olla aliarvioitu. Mielestäni ei ollut sellainen jo etukäteen ennalta arvattava kuin vaikka Midsomerin murhat tai Neiti Marplen mysteerit. Vaikka niitäkin olen kyllä enemmän ja vähemmän kattonut.
Btv. Midsommerin murhatkin oli parempi silloin kun pääosassa oli “ite vanha Bergerak” :Wow:
Jörppi Kentlin 8. tuotantokausi alakaa huomena
Jopa rupes tulemaan minun mieleisiä ohjelmia TV:stä. Tänään jatkuu kolmas kausi Rantahotellista, on niin tosi mukava sarja, siitä tulee niin hyvälle mielelle. Näyttelijät ovat mitä parhaita. Huomenna jatkuu sitten Doc. Martin ja kas kummaa ennen perjantaina vasta kymmeneltä alkanut Skavlan tulee huommenna jo klo. 20.00, aivan mahtavaa. Paras haastatteluohjelma TV:stä ja nyt siinä on suomenkielinen tekstikin.
En ole päässyt Kently sarjan imuun… joku siinä vaan ei loksahtanut kohdalleen. Pari (ilmeisesti) aloitus jaksoa joskus olen kattonu. Ei se enkkusalapoliisin resepti vaan aina niin satavarmasti toimi.
Muokk: En oo kyllä kattonu pitkn. aikaan… Pitää vielä joskus koklata.
Dock Martin on yliveto: Kaikkein epäuskottavin hahmo mitä on kuunaan keksitty. Ei tuollaista kävelevää outousläjää ole olemassakaan… :laugh: Englantilaisen version Uuno Turhapuro?
Sitten taas tuo tietokoneaivo House. Siinä on sitte kans… ja joka jakso alkaa yllättävällä verensyöksyllä!
Ei… mutta eihän oo pakko kattoo. Myönnettäköön että: On nuo silti tv:n parhaita sarjoja tätänykyä ja todella monet tykkää ei siinä mitään ja eihän nuiden hahmojen tarvikaan olla uskottavia, mutta mitä ihmettä mä sitten arvostelisin?!
Kaikki parasiittihotellit ja muut nakuähkypängit on kaivettu niin matosesta tunkionpohjalietejätteestä ja pistetty katsojilleen suoraan suuhun. Miksi joku ees katsoo nuita?! Varmaan teini-ikäiset ja muut keskenkasvuiset joiden ei just ollenkaan pitäisi.
Minä taas vahtaan Huutokauppakeisaria. Oon varmaan Yle Areenasta kesän mittaan vesisadepäivinä kaikki jaksot kattonu kolmeen kertaan. On niin mukavan oloinen pariskunta… Olis mukava isekin käydä joskus huutokaupoissa mutta onneksi puoliso ei lähde. Minä taas en yksin kotikissana halua -mennä minnekään ja niinpä katselen Helin ja Akin turvallisisa seikkailuja tv:stä.
Yks ainoa asia Akissa toisinnaan puistattaa… se toisinaan venyvä sylkipisara siinä alahuulessa.
Nuolase hyvä ihminen se pois!
Kyllä lauloi komeasti ja vahvalla tunteella Toni Wirtanen Jarin Rakkaudella merkitty mies “Vain elämää” ohjelmassa. Ja Juha Tapio myös oman Jarin laulun, oli surullisen kaunis…
Ei sunkaan te sekoita Paratiisihotellia johonkin mihin lie? ei siellä nakuna olla, tapahtumat ovat jostain ehkä 50-luvulta tanskalaiselta rantahotellilta ja joo oon keskenkasvuinen kun sitä katson vaikka onkin kohta 70-kymppinen. Sarja on parasta tanskalaista laatua. Uuno turhapuroa en ole koskaan sen kummemin katsonut mutta ei voi verrata lähimaillenkaan doc. Martiniin, on vähän tasoeroa näissä.
Huutokauppakeisarista en tiedä mitään, sillä en ole katsonut, kun en keksi mitään mielenkiintoista tavaroitten kauppaamisessa.
Ens viikolla pitäisi mennä lapsenlapsen kanssa katsomaan elokuvateatteriin Stephen Kingin “SE” kun hän ei pääse katsomaan muuten kun on 15 vuotias, pitää olla joku vanhempi mukana.
Doc Martinin uusi 8. kausi alkaa 25.12.-17
Voi saakeli, olen sanonut nimen väärin…sori…Rantahotellista minä puhun. Kyllä tuo vanhuus jotenkin näköjään vaivaa. Ei ihme että käsittävät minut väärin! Anteeksi! Ei mikään Paratiisihotelli, eihän sellaista ole edes olemassa, vai onko? Ruotsinkielinen nimi olikin Badhotellet, jouduin korjamaan vielä senkin tänne. Onneksi kukaan ei ole hoksannu virhettä.
Tulin tänne muistuttamaan että Gentlystä tulee tänään uusi jakso, mutta olihan se täällä jo tiedossa
Vain elämää… Jardesta siis puheen ollen. Sohaisenkohan nyt ampparipesää mutta…
Hänhän on suomessa yli jumaloitu. Ylitse kaiken kritiikin. Mediashown ja sivistyneen yleisön lemmikki, että saa tehdä ihan mitä vaan eikä kukaan kauan muistele. Esiintyä päissään, haukkua naisyleisöään ja fanejaan nartuiksi, itkeä vuolaasti tv:ssä omaa perinpohjaista ihmeellisyyttään. Puhua omasta itsestään rajattomasti kaikissa haastatteluissa ja eihän muusta puhukkaan.
Hänen ihmeellisyytensä istua nöpötteli ratsiakuvassaan, taka-alalla kirjahyllyssä kehystetty valokuva -kenestäpä muustakaan kuin omasta rakkaasta itsestään.
Kyllä tuo pikku huumekohukin äkkiä unohtuu! Ens viikolla sitä ei muista enää kukaan.
Mutta laula kuitenkin vielä Satulinna!
Satulinna… Mä inhoan sitä laulua. Ensin tivataan sanomaan sitä tätä ja tuota ja vasta sitten tarjoillaan kaukomaan satulinnoja. Onko se ny tivaamista vai jonkinsortin henkistä kiusaa. Saa pitää linnasa. Jep, tiedän, mulla on paha tapa kuulla ne laulujen sanatkin.
Tänhän alakaa Arman ja Suomen rikosmysteerit. Tänhän on senthän mitä kattoa