Ja olis ollu etes höpöheinää se mitä Siltsu käytti, mutta ei ku kristallia :blink:
Kiitos. Olen iloinen siitä miten fiksua sakkia olette.
Ite en hyväksy minkäänlaista huumeiden käyttöä enkä itsensä huumaamista muillakaan konsteilla. Täysin epäeettistä touhua eikä siinä ole kyse kuin itsekkyydestä ja lyhyesti sanoen typeryydestä. Ihminen joka ottaa vastuun itsestään ja kanssaihmisten hyvinvoinnista ei käyttäydy niin, että saattaa itsensä toistuvasti tolkuttomaan ja vastuuttomaan tilaan.
Hidas luopuminen (kaksi osainen) oli hyvä ohjelma.
On se jotenkin kovaa kun ihan terve ihminen joka viettää hyvää elämää sairastuu kuitenkin tuollaiseen. Ei auta vaikka eläis kuinka terveellisesti.
Melkeimpä poikkeuksetta katselen tuommoiset muistisairauksia käsittelevät (dokumentti) ohjelmat. Vanhempien itsenäisten ihmisten touhuilut ovat muutoinkin jostainsyystä mielenkiintoisia. Ehkäpä osittain koska heillä on valtava elämänkokemus ja pitkä historia takanaan, jos ovat vielä puutarhaihmisiä vielä parempi.
Tuota H. L:ta en ole vielä ehtinyt katsoa. Kai tämä minulla on pohjimmiltaan pelkoa, että itse tai joku läheinen sairastuisi. Tuskin suojaa yhtään, että on jo valmiiksi hajamielinen…
Minäkin olen noita katsonut, tuota viimeistä en. Minun äiti kun sairastaa alzhaimeria ja on nyt jo laitoshoidossa niin siinä on jo nähnyt monen moista ja näkee edelleen. Surullista se on kun sitä entistä äitiä ei enää ole.
On nuo muistisairaudet kauheimpia sairauksia mitä on ja tuntuvat (nekin) vaan yhä enemmän yleistyvän, mikähän kirous siinäkin on.
Ihmiset elävät aina vaan vanhemmiksi, ehtiihän siinä tulla kaikenlaisia sairauksia. Oma äitini on 89-vuotias ja sai Alzheimer-diagnoosin vajaa neljä vuotta sitten, muita vakavia sairauksia ei ole. Vasta viikko sitten hän pääsi dementiaosastolle, ylipaikalle. Nyt hirvittää, että jos sittenkin kotiutetaan.
Ex-anoppi ollut nyt suunnilleen tasan vuoden hoitokodissa alzheimerin takia. Liikuntakyky kadonnut sinä aikana. Täysin omilla jaloilla kulkevana sinne meni, nyt rollaattori ja tukeva talutus. Kyllä minäkin mielummin omallekohdalleni tuon Jadetsun lääkkeen ottaisin.
Oih, Outlanderin kolmoskausi alkanut Areenalla jo ke. Nyt vasta huomasin.
Katsoin la. iltana sen uuden enkku ns.etsivä sarjan eka osan Taylor. Siinä seikkaili melko viinanperso eks poliisi. Sattumalta katsoin sen. Aika mukaansa tempaava juoni silti huom: paikoitellen. Hirvein/leffojen muoti aihe siinäkin. Yäk! Sääli kuitenkin kun kävi köpelösti- äijän ainualle kaverille-kin -ja oli sitte mätä sekin pohjimmiltaan.
En arvannut juonta täysin etukäteen.
Olipa hankala kirjoittaa tänne. Kovin takkuista. Liekö vika omalla koneellani…
Auts…melkein tuli kyynel silmään, kun Strömsössä maalasivat vanhat kauniit (värikkäät) peltirasiat päälle harmaalla spraymaalilla ja painelivat sitten kirjain leimasimilla kirjoituksen kylkeen. Ikeassa tai jossain halpakaupassa (Tiger) tuommosia purkkeja olisi ollut valmiiksi yksivärisenä…ehkä jopa harmaina. Minä kun jos etsin kirpparilla peltipönikkää, niin sen pitää nimenomaan olla semmonen kuvioitu, vanha ja värikäs. Mieluiten joku, jossa on aidosti myyty jotain tuotetta. Mutta muuten hauska keittiö-jakso oli Strömsössä…etenkin. Kun kävivät kylässä muutamassa vanhemmassa talossa katsomassa millaiseksi ovat keittiön kunnostaneet.
Mulla ei ole tällä hetkellä juuri ohjelmia mitä seurailisin telkussa. Maajussia olen katsonut pari jaksoa, mitä olen sattunut telkun ääreen…just satuin edellisen näkemään (ellei siitä ole jo tullut uudempaa jaksoa), jossa kokelaat meni farmille kylään. Ehkä pitäisi katsoa seuraava jakso kanssa jos jäisi edes tuohon vähän koukkuun. Äidin kanssa katsoin viime viikonloppuna Koko Suomi leipoo, oli ilmeisesti eka jakso. Nyt sitten en tiedä minä päivänä se tuli ja toka jakso meni ohi. Murhamysteeri-sarjaakaan en ole löytänyt möllötettäväksi.
Mua ärsää ihan kybällä ku töllössä näytethän yksiä ja samoja elokuvia. Mies ja alaston ase elokuvatki on tullu tänä vuona varmaaan sen 5 kertaa, samoten hotel elokuvat
Pitäis tsekata jos vaikka alkaisi kiinnostaa. Eiks Verat oo uusintoja? Oon elänyt siinä uskossa…ihan hirveetä jos ne on uusia jaksoja ja mulla ois jääny ne väliin. Olen Vera-fani. Ne juonet on niin mutkikkaita, että vaikka olin kattonut suurimman osan jaksoista jo telkusta ja päätin paikkailla väliinjääneet kattomalla dvd-boksilta, niin katsoin monta semmostakin, jotka muistin jo nähneeni. Eikä ollut yhtään tylsää katsoa, kun jakson juoni on aika pitkä ja monipuolinen, ettei siitä voi kaikkea muistaa jos edellisestä katsomisesta on vuosi tai pari aikaa.
Joo samoja leffoja ja sarjoja höylätään kyllä yhtenään. Mutta samapa tuo…pyörikööt kanavilla. Jos olisi pakko, niin mieluummin katsoisin jakson iänikuista Sinkkuelämää kuin noita tuhansia tositeevee-juttuja, jotka keskittyy jonkun henkilön tai ihmisryhmän ympärille. Joskus katsotaan ukon kanssa tallenteilta yks jakso Frasieria illan päätteeksi. Siinä on sarja, joka ei vanhene koskaan! Leffoista puheenollen, myös se professori Klump on nähty aika moneen otteeseen…jossa Eddie Murphy on paksu professori ja keksii laihdutuslääkkeen.
Minä aattelin katella tänään miltä tuntuu uus ruotsalainen sarja : Aika on meidän
teema/femmalla klo 21
Murdochin murhamysteereissä on uusia jaksoja arki-iltapäivisin viiden jälkeen. Ainoa sarja, jota katson.
Neiti Marplehan tulee vielä.
Olen aikoinaan tyttösenä jo lukenut uskoakseni kaikki Agatha Christien kirjat joita silloin oli kotikirjastossani ja niitä oli aika paljon. Useimmat olen lukenut ainakin kolmeen kertaan etenkin Poirotit. Olen vieläkin koukussa Christieen ja Hercule Poirottiin… kun pittää vahdata elokuvat tv:stä. Tykkään Agathan toisinaan välähtävästä piilohuumorista. David Suffet"on ihan autenttinen poirot. Yksi ainoa ja oikea. Muut on ihan pellejä. Muutkin kanssa-hahmot ovat ko. sarjassa mahtavan onnistuneita. Se neiti Lemonkin on aivan ihana. Alkaisivatpa pian uudestaan. Minä jaksaisin katsoa.
Kääk! Siis Verat ON uusia! Jotenkin ei ole tuo tieto osunut silmään …onneksi ovat vielä ihan ykkösjaksosta lähtien Areenassa, joten pääsen katsomaan. Huh!
Murdochia katsoin joskus silloin kun niitä edellisiä kausia esitettiin. Nekin on sitemmin uudelleen pyöritetty niin, etten tiennyt että uusia jaksoja on nyt. Tosin Murdoch ei nyt niin itketä vaikka väliin jäisi, mutta ihan kivoja ne on…paremman puutteessa menee klo viiden sarjana.
Olen neljättä päivää kipeänä flunssassa, joten ihan kiva jos jotain löytyy ohjelmalistasta tai areenasta katsottavaksi. Eilen oli aika ihana huomata, että tuli Marplen Kuolema ilmoittaa lehdessä-pätkä. En oo tuota ennen katsonut. Olen lukenut vain kirjan ja aika täysin unohtanutkin, kun siitä on 15-20 vuotta aikaa. Tänään voinkin laittaa areenasta Veraa. Jes!
Tämä oli hyvä: Syömällä terveeksi.