Minä en tykkää erikoisemmin mistään splatter-filmeistä, joissa veri ja suolenpätkät lentää. Ei ne mitään painajaisia aiheuta, mutta etenkin silloin, kun tuntuu että ne suolenpätkillä ja aivoilla ryönääminen on pelkkää yleisönkosiskelua ja sitä, että saadaan leffaan lisää minuutteja, niin hohhoijjaa…ne tylsyttää mua. Samoin kuin tarpeettoman pitkät takaa-ajokohtaukset, taistelukohtaukset jne. Ellei niissä ole jotain…hmm…tietynlaista estetiikkaa. En osaa tarkemmin määritellä tuota, mutta sellaista on ehkä 0,5% kaikista tuommosista kohtauksista. Sillä kohtauksella pitää olla jotain merkitystä. Sama kun en kirjoissa jaksa tuon tyyppisiä pitkiä selostuksia…enkä ruumiintoimintojen tai seksin yksityiskohtien kuvauksia, ellei niillä todella ole jotain merkitystä, eikä ne ole vain siellä vetääkseen lisää yleisöä tuotteelle.
Taas oon tippunut kaikista telkkusarjoista, kun en pariin viikkoon kohta oo telkkua avannut ollenkaan. Ei tiedetä edes toimiiko se. En katsoneeni sitä itsenäisyyspäivän jälkeen. Joulunakin missasin katkeamattoman perinteeni katsoa Lumiukko. Kipeenä ollessa oon möllöttänyt Metsoloita areenasta välipäivinä ja tähän päivään saakka. Oon jo jaksossa 27 :D
Tänään teemalta tulee leffa Marguerite. Kertoo sävelkorvattomasta seurapiirinaisesta joka koilottaa seurapiireissä ja alkaa saada kuuluisuutta. Tuli mieleeni, että perustuukohan tuo semmoselle tositarinalle (en tosin muista oliko ranskalainen vai britti…muistaakseni kuitenkin britti) kun jonkun kreivin tai minkä lienee aristokraatin tytär halusi väkisin laulajaksi, vaikka oli täysin sävelkuuro ja isukki maksoi huippu-opettajille, että ne kouluttaisivat tytärtä kuin papukaijaa laulamaan. Äänitystekniikka oli siihen aikaan just keksitty, mutta kallista…isukki maksoi raakulle levytyksen. Me kuunneltiin moinen äänite lukiossa (joko englannin tai ranskan tunnilla) ja se oli ku hyeenaa olis kidutettu.
Poldark jatkuu 23.1 kolmannen kauden jaksoin
Niinkuin nyt tuo aiemmin juonta hiukan kehumani… Sota ja Rauha. (huokaus).
Tuoreimmassa katsomassani jaksossa oli juuri sitä puolta joka on kaikkein: Eikä laatua. Verta ja suolenpätkiä kaikkine lisukkeineen…tosin se kyllä kuului nyt oleellisesti ja ymmärrettävästi juonikuvioon ja oli uskottavaa tilanteessa keskellä sotaa ja pommituksia.
Vaan kohtaus: jalan sahaaminen… Oliko ihan pakko? Vähempikin alleviivaaminen olisi riittänyt ja siinäkin se tärkein: kohtauksen todellinen uskottavuus missä se luurasi?
Sotilas siinä lepäili puupala suussaan eipä mitään, ei edes kunnon irvistyksiä, pari kertaa puhalsi huulet pitkällä hisettä olaltaan, hyvä ettei pelannut ristinollaa samalla.
Eihän nyt jalanmenetys sahaamalla missään kai tunnu ilman puudutusta ja sen jälkeen…aika kivuton homma näköjään. Hermoton elin se pelkkä jalka vai? Aha. Kaikki roolivalinnat eivät ole menneet taaskaan ihan nappiin. Ei oo tainnu filmiryhmän yhdelläkään jäsenellä olla ees kunnon iskiastakaan ikininään? Tuossa kohtauksessa kolisi räystäiltä niin lumet. Jollen saanut harmista yhtä harmaata hiusta niin ihme on.
Ja mihin ihmeeseen sekin katos täysin se yks jotenkin aika ihastuttavan sympaattinen ristiverinen herra aiemmissa jaksoissa? hän kosi sitä yhtä tavoiteltua neitosta. Eikö hän ollut sotilas arvoltaan. Karkuriksiko heittäysi vai susiko söi? Jäikö mulla joku jakso väliin? No ei jäänyt, mutta ihmettelen nyt vähän hänen melko oleellisen hahmonsa tuiki äkillistä katoamistaan tarinasta?
Ihana ohjelma. Kerrankin kekseliäs arkkitehtitalo.
Doc Martinin uudet jaksot taas loppuivat, “sarja jää tauolle”. Tosi kurjaa, just kun taas pääsi kunnolla makuun niin loppui ja täytyy odottaa uusia jaksoja ties kuinka kauan. No toivottavasti niitä kummiskin saadaan tänne meillekin nähtäväksi.
Aina tällasissa tapauksissa on sellanen pieni ikävä stressinpoikanen siitä että huomaako sitten kun ne uudet jaksot joskus tulevaisuudessa on valmistuneet ja tulevat telkkariin.
Onneks on pentti, yleensä aina joku huomaa ja sitten kertoo muillekin
Tänään YLE FEM klo. 18.30 “Tanskalainen maajussi”
Sarja jatkuu, 18. tuotantokausi, 1/10. Lumi on peittänyt Kastaniegårdenin, ja Frank pääsee kaatamaan puun, joka on jo pitkään uhannut kaatua lammasaitaukseen. Talonrakennusprojekti saa jatkoa. HD
Suosittelen Dokumenttiprojekti: Kitkajoki, jos pitää luonto-ohjelmista. Areenassa.
Tanskalainen maajussi ei kyllä saa taloaan valmiiksi ennen kun lapset lähtevät maailmalle. Miulla olisi jo mennyt hermot.
Kotilieden lämpöä tänään 17.10
Eivät olleetkaan vielä uusia jaksoja:/
Tässä kuussa alakaa tämmönenki
Murhia ja kantrimusiikkia TV1 23.01.2018 23.01. klo 17:10
Uusi sarja. Kausi 1. Verta vedessä 1/2. Uusiseelantilaissarja sijoittuu Brokenwoodin pikkukaupunkiin, jonka väkimäärä kutistuu entisestään tiuhaan sattuvien kuolemien myötä. Rikoskomisario Mike Shepherd saapuu maisemiin.
Ja Epäilyksen polttopiste alakaa Grantchesterin jäläkeen
Hyvä Jadetsu, luotan siihen
Kurppa, kattelin äsken sen Tanskalaisen maajussin ja en kyllä ollut sitä aikaisemmin nähnyt vaikka oon yrittänyt kaikki aina huomata. Mistä sinä oot sen jo ennen nähnyt ?
Se on tullut ainakin Yle femmanilta nimellä Hundra procent bonde. Mielestäni joltain toiseltakin kanavalta.
Katselin eilen taas Areenasta yhden jakson Downsiftaajia. Mikä ihme siinä on, kun en saa mitään selvää mitä Mikko Leppilampi puhuu. Onko hänen sanansa yhdessä pötkössä ilman äänen nousuja ja laskuja, vai mistä voi olla kysymys. Muiden puhe sarjassa kuuluu ihan hyvin. Onko kellään muulla samaa ongelmaa, vai onkohan mulla vikaa korvissa?
Kiitos Nasty, hyvä etten oo ainoa. Ei tarvi minun sitten ainakaan kuulon takia hankkiutua tutkimuksiin.
Muitakin näyttelijöitä on, joilla sama ongelma. Vai onko joku äänityksiin liittyvä juttu.?
Löin sitten joku aika sitten hanskat tiskiin sen Twin Peaksin suhteen. Yritin kyllä kovasti seurata näitä uusia jaksoja mutta lopulta tuskastuin minäkin. Kiinnostais kyllä tietää mikä tässä on ollut se juttu, mutta en jaksa enää katsoa sitä sekasotkua. Jos joku sen loppuun saakka jaksaa kahlata niin kertoisiko sitten täälla että mikä se homman nimi oli. Ei varmaan kovin monta lausetta siihen tarvita, oletan
Tv:stä tulee niin paljon humpuukia, kaiken maailman Älä jäädy, Heikoin lenkki, Putous, SuomiLove/nyyhkyohjelma, …paljon muita. Miten nuo samat naamat jaksaakaan olla noissa typerissä ohjelmissa mukana vuodesta toiseen.
SuomiLove on yksi parhaista ohjelmista, juontajista huolimatta;)
Musiikit on monesti ohjelmissa miksattu väärin, vaikken mitään asiasta ymmärräkkään.