Onpa hyvä ohjelmasarja: Itämeren suojelijat Peltsi ja Tom
Oon tässä parin päivän ajan ajankulukseni kattonut “First Dates Suomi” -ohjelmaa mtv:ltä. Ei huono ( :rolleyes: ) muttei hyväkään, sellasta et kattelee kun ei parempaakaan satu just olemaan.
Durrelin perheestä alkaa 4. kausi 24.1.-20 klo 19.00
Teemalta tuli vanha elokuva: Kala nimeltä Wanda.
En tiedä montako kertaa olen sen nähnyt ja vielä nauratti.
Selviytyjistä äänestettiin (taas kerran) pois Ozzy. Voi p…le ! Kuinka kamalasti olisin hälle suonut koko kisan voiton. Vihdoin.
Olipa upeasti tehty Viidakkokirja!
Kattelin eilen sen uuden keskusteluohjelman “Kimpassa” ekan osan. Siinä Mikko Kuustonen ja Hanna Brotherus kävivät tapaamassa ja viettämässä aikaa Jouni ja Mari Hynysen luona Lappeenrannassa. Mulla oli ennakkoluuloja ohjelmaa vastaan, mutta olin tosi positiivisesti yllättynyt siitä miten mukava ja lämminhenkinen se ohjelma oli. Äsken vielä se tuli mulle mieleen sellasena iloisena pilkahduksena ja siksipä sitten täälläkin päätin kertoa että kannattaa katsoa vaikka alkuun tuhahtaiskin ohjelmaformaatille ja/tai miettis että aina vaan samoja ihmisiä jututetaan. Kummasti Jouni Hynynen näyttäytyi aivan erilaisena ihmisenä kuin lehtien hänestä luoma kuva on.
Miekin tykkäsin.
Bobbie, jostakin noidenkin on elantonsa hankittava, varmaan noista tulee helposti, kun nokkansa joka ohjelmaan tyrkkäävät.
Odottelen juuri Teräsleidit elokuvan alkua.
Sopivasti alkaa päivänäytös juuri kun työpäivä loppui.
Ei tuo Teräsleidit mikään maailman paras elokuva ollut, mutta nauraa sai.
Leidit ovat huippuja.
Olin positiivisesti yllättynyt, Villa Hintikka oli parempi kuin odotin.
Täytyyhän se sitten munkin katsoa
Katsoin eilen National Geographikilta jotakuta seikkailija miestä hän halusi toistaa seur. legendaarisen pakomatkan:
Operaatio Gunnerside oli liittoutuneiden sabotaasioperaatio, jonka avulla pyrittiin tuhoamaan Etelä-Norjan Telemarkissa toimiva Norsk Hydron raskasvesitehdas ja näin päättää natsi-Saksan ydinohjelma. Se oli jatkoa operaatio Grouselle.
28. helmikuuta 1943 kuusi miestä pudotettiin Telemarkiin laskuvarjoilla operaatio Grousen neljän seuraksi. Kymmenen miehen ryhmä taivalsi jäisen rotkon yli tehtaalle. He asensivat räjähteitä, räjäyttivät tehtaan ja pakenivat. Neljä heistä jäi Norjaan avustamaan vastarintaliikettä, loput kuusi hiihtivät Norjasta 400 kilometrin matkan Ruotsiin vapauteen.
Iskua pidettiin yhtenä toisen maailmansodan uskaliaimmista sabotaaseista. Sen pohjalta tehtiin myöhemmin elokuva Telemarkin sankarit.
Muokk: Sarja on nimeltään Äärimmäistä selviytymistä, toinen maailmansota ja seikkailija nimeltä Hazen Audell.
Suositelkaapa jotain katseltavaa Netflixistä.
Poika jakoi oman Netflixin miun katseltavaksi, Ite en tuommosesta kyllä raaski maksaa.
Kattelen just YLEn Areenalta uutta kotimaista sarjaa “Maaseudulta maailmalle”. Siinä Lasse Lehtinen ja Seppo Hovi juttelevat menneistä ajoista. Tietoa tulee tuutin täydeltä silleen leppoisasti, välissä kivoja omia muisteluja joistain tapahtumista siltä ajalta josta ohjelman jakso kertoo.
Kiinnostava, hyvä ohjelma. Hienoa että jaksoja on useampi, en haluais että tämä harviainen ohjelmaherkku loppuisi yhden jakson jälkeen !
Suosittelen lämpimästi kurkkaamaan, saatatte yllättyä positiivisesti. Ohjelman nimihän ei oikeestaan kerro mitään, sen perusteella ei varmaan kovin moni ohjelmaa ala katsomaan.
Eilen kun sain juuri voisilmä pullat paistettua istahdin hetkeksi huokasemaan soffalle ja katsoin hetken vanhaa ilahduttavan humoristista ja hurmaavaa varhais-suomifilmiä, harmiksi näin vain loppupuolen Arenasta katson tänään koko leffan.
Ihanasti tuossa, pääosaa sympaattisesti näyttelevä Lasse Pöysti toimii kertoja äänenä ja siinä on jo havaittavissa hänen myöhemmin Pikkukakkosessa Iltasatu ohjelmassa muistini mukaan hartaasti kuuntelemiani tuttuja ja turvallisia, miellyttäviä maneereja. Lasse P. oli takuulla minun lapsuuden “tv. ukkini” en ole omia ukkeja ehtinyt koskaan nähdä. Lasse vain parani näyttelijänä ikääntyessään.
TO 16.1. Sankarialokas (klo 13.20)
Sotilasfarssi nuoresta kirjailijan alusta, joka alokasaikanaan turvautuu sankarikuvitelmiin. Ohjaaja ja käsikirjoittaja Aarne Tarkas. (1955)
Sydämen kutsumus, uusia jaksoja 1/11, TV 1 klo 17.10
Hirveesti töllöstä pukkaa realitykakkaa…ja kokki ohjelmia. Mutta Cordon Ramsayn keikka kaveriensa kanssa oli hulvaton mut niin on uudet kontio-parmas osatkin. Kieli vyön alla odotan puutarhaohjelmien alkua…kun vanhat talot huokuvat historiaa tulikin uusintana.
Juuri mietin, että sydämen kutsumus on mukavaa vaihtelua. Tulee väkisinkin hyvälle tuulelle.