Pitokkaita seuraavista narrinhiipoista: Astarte Laura Olga´s Delight Roudelay Tane Yksi pistokas kutakin juurtuneena.
Laitoin noi hiipat alekkain ja näkyvät olevan yhtä pötköä nytten.
Laitanpa vielä nimet ja pilkut väliin!!
Astarte, Laura, Olga`s Delight, Roundelay ja Tane.
kohleriat ovat löytäneet kodit.
Noista en tunnekaan kuin Tanen. Mulla on Strawberry Fields (?), Gray Feather ja Red Star.
Paulastiina, kumman laitan sulle Olga`s Delight vai Tane ??
Ei ole väliä - paitsi jos jompi kumpi on punaisempi kuin toinen
Tämänpäiväisessä kyläpaikassa oli myös tämä kukka, minkä niminen, en löytänyt kirjoistani sille nimeä ? Todella upean väriset kukat.
Voisi olla Kohleria eli narrinhiippa.
Se se on. Pyysitkö Satues pistokasta, juurtuu ja kukkii tosi helposti. En tiedä miksi sitä niin harvoin näkee
Vai narrinhiippa , kiva tietää. Kiitos Jorma tietäväinen ja muutkin arvailijat Rouva H, kukan omistaja sanoi että se lähtee kasvamaan vain juurissa olevista, aivan kuin mukuloista,ei ole kait saanut pistokkata lähtemään. Hänellä oli niitä monta..5 isoa.. ja kaikki kukkivat runsaasti. Pyydän kyllä ensi keväänä alkua, sitten kun hän vaihtelee multia.
Pikkuruusu laitan sinulle hölöä ensi viikosta.
satues, kyllä narrinhiippa pistokkaastakin lähtee, jos ne varret ei vielä ole kovettuneet. Ja juurakoista joka tapauksessa. Mulla on vielä kolme narrinhiippaa, tosin tuota vissiin ei, niitä lajikkeita on olemassa melkoinen joukko.
Taitaa Kohleria lähteä ihan lehdestäkin santun ja soilikin tapaan.
No hyvä, nappaan oksan tai lehden kun seuraavan kerran käyn...siis varastan,lähtee paremmin kasvaan
Onpas komea ilmestys tullaisen kun saisi oijoi sentään
Kohlerioiden hankaluus on sen niiden koko ja etteivät kasva tasapuolisesti, en ole kylläkään latvomista harrastanut. Kai se vaan pitää laittaa useampi juurakko eri puolelle purkkia.
Jos jollain olisi kohleriasta pieni alku ylimääräisenä, maksaisin ilomielin...!!
Neljää eri kohleriaa on kutakin yksi pistokas juurtumassa.
Jutita, onko jotain sellaista olemassa mitä sulla ei ole
Jäämpä odottelemaan, josko alun saisin... Ovat kerrassaan hurmaavia!! Ja samaa olen miettinyt minäkin, ei taida olla sellaista kasvia, jota ei Jutitalla olisi ....
Olisiko kellään pistokasta narrinhiipasta?