Tipilintu, miten pitkällä jo olet tavoitteessasi? Kiinnostaa, kun olen itse kehittelemässä vain yhtä valkeakukkaista perennapenkkiä. Ei kuitenkaan tunnu kovin helpolta toteutettavalta siinä mielessä, että kun pitäisi saada joukkoon erilaisia lehtiperennoja. Ja kun olen haalinut noita valkoisia ehkäpä liian vähän samaa sorttia, niin ei tulos ole kovin sopusuhtainen. Penkin pitäis kai olla isompi.
Tavoite on kyllä vielä kaukaisen oloinen. Asun jonkun puutarhahullun entistä tonttia ja istutuksia on valtavasti joka puolella. Ei sitä millään raaski kaivaa kompostiin satoja vääränvärisiä kukkia. Yksi iso penkki alkaa olla jo lähellä valkoista, ja kyllä se hivelee silmää! Muutama lila varjolilja ei siellä paljoa haittaa. Mulla on tosi paljon noita kuunliljoja, valkoraitaista ja valkoistakin nyt.
Elä sie Tipilintu katko keltaisia narskuja pois ja sammakoille heitä. Ilmestyvät keleet 2010 uudestaan silmille kiusaksi..
Kahtena syksynä olen istuttanut valkoisia narskuja, ja osa oli keltaisia. Voikukkaraudalla olen kammennut pois siopuleineen ja istuttanut marjapensaiden siimekseen. Muutama sipuli jäi edelleen maahan ja kaivetaan sitten kun ilmestyvät jälleen.
Tukholman narskuja kuvissa, paljon on paljon!
Pitkät pätkät kutakin väriä, ehkä 5 m ja kymmeniä metrejä pitkä penkki. Valkoisen ystävän silmä lepää. Skanssenille johtavan vierellä.
Tässä hieman väriä valkoisen mausteena. Koko pitkästä narsissipenkistä en hoksannut ottaa kuvaan.
Hups, onnistuinpas! poistamaan kolmeen kertaan laittamani saman kuvan.
Olisiko riittahelenan iso keltainen narsku Golden Dukat? Noita valkoisia perinnenarskuja on myös Recurvus, erot on aika pieniä.
Kiitos, täytyy hakea kuvia noilla nimillä!
valtsulla on kyllä upeat penkit narskuja.
Narsissit lopettelevat kukintaa, ovat olleet upeita tänä keväänä.
Myös nämä ...
Satues, ylemmän kuvasi narsissi on kovasti minulle mieleen. Mikä sen nimi on, tiedätkö kenties?
Täällä onkin monenlaisia narsissia joten laitanpa omianikin näytille.
Luulin ennen jotta näitä on vain kahta laatua... Torvella tai ilman
Mikä narsissi tämä mahtaa olla? Olen kadottanut sen pakkauksen kuvan, tai en kai laittanut alunperinkään taltee.
Syksyn viimeisiä heräteostoja.
Vähän saman näköisiä narsisseja minäkin ostin. Ainutkaan ei noussut maasta. Mistä kummasta se voi johtua?
Morsinko, Eurobulbilla on ´perhos-tyyppisten´ narsissien joukossa Sorbet, joka näyttää aika paljon samalta,
siis hyvin sievältä.
Nousemattomiin narsisseihin ei oikein tiedä mitään järkevää syytä.
Merlin, ei harmainta haisua nimestä , mutta jotain ikivanhaa.
Kiitos Merlin. Tuo Sorbet kuulostaakin nyt tutulta.
Ilmaantui tänä keväänä viimekeväisten Jetfire- merkkisten joukkoon. Saattaa olla joku extra, joka on tullut tilauksen mukana ja jonka olen unohtanut pistelleeni näitten väleihin, muuta selitystä en sen ilmaantumiselle keksi. Kasvutapa, koko ja kukinta-aika sama kuin Jetfirellä, mutta kukka muistuttaa dahliaa, ei lainkaan torvea. Tunnistaako kukaan?
Araminta, löydät viestisi nyt tältä. Laitoin sinulle tulemaan myös privaattiviestin, vilkaisepa postiasi
Takapihalla muutama tällainenkin narsissi.