Narsissi, Narcissus

Muutamaan päivään en käynyt pihalla, kun oli niin kylmä ja piti tehdä ahkerasti töitä. Tänään narsissit sitten yllätti.

Tuonne juurelle tänään ripottelin lemmikin siemeniä. Haaveena olisi, että sitten joskus narsissit ja tulppaanit nousisi lemmikkimerestä.

Onpas anitalla jo paljon kukkijoita. Tämä on meillä ensimmäinen avautunut.

Narsissit katsovat länteen, eivät ollenkaan keinuun päin niin,nyyh..

Tässä kaverukset sydän

Kylläpä teillä jo kukkii narsissit, omiini tulee vasta nuppuja. Ennen on kukkinut täysillä äitienpäivänä, mutta ei nyt surullinen

Meilläkin löytyi se tulitikkuaskin kokoinen narsissi, kun älysin kaivella krookuksen lehtien alta. ;)

Tämä lähes yhtä pieni on viime syksyn istutuksia ja nimeltään: ''Rip_van_Winkle''.

Meillä narsissit kukkii useassa jaksossa, ensin nuo valkokeltaiset, joista kuvia, sitten keltaiset ja viimeisenä yleensä kevään lämmöstä riippuen vasta juhannuksen aikaan valkoiset runoilijanarsissit..

Narsissi on muuten ihana, mutta se katsoo aina aurinkoisimpaan suuntaan ja aina tulee osa istuettua sen suhteen väärään paikkaan. Minäkin siirrän takapihan narsissit syksyllä. Tosi kauniita, mutta kun katsovat naapurin pihalle, eivätkä omalle. :)))

Satues, meidän pihalla narsissit vasta tämän kokoisia....

Myskimalva, ei mulla ole juuri kummempia vaikka kuvittelin lämpimän paikan saavan ne aikaisin kukkimaan. Jotenkin ihan seisahtunut tunnelma tuola parvekkeella. Ei kasva narskut, ei tulppaanit. Kaikki on jämähtäny siihen mittaan, mihin ne alkukeväästä ponkaisi. Mikähän mättää... jotku itäneistä tulppaaneista oli menny mätäneen. Mä en varmaan lopun viimein saa yhtään tulppaania tai narsissia kukkaan.vihainen

Myskimalva...tuo kuva kyllä helpotti naurua

Voi olla vaikeaa saada narsissit ja tulppaanit kukkimaan lemmikkien keskeltä hymy. Meillä ainakin kukkivat niin eri aikaan, lemmikit ovat tällä hetkellä vielä pienen pieniä tupsuja.

Satues, "jaettu ilo on kaksinkertainen ilo", näin se menee hymy

Ei siinä muuten mitään mutta arvatkaas kenkuttaako kun naapurin narsissit kukkii aina aikaisemmin. Nytkin siellä näkyi jo keltaisia kukkia...oikein loistavat sieltä silmään....aargh. Taidan yön pimeinä tunteina käydä moiset häikäisijät katkomassa maan tasalle silmän isku

So so, myskimalva. oho ilosihan on kaksinkertainen, ensin naapuirn kukat ja sitten omat. hymy

Naapuri on mukava, en tekisi moista hänelle...kuten en kenellekkään  muullekkaan.

Nunnannarsissi ''Sailboat''

Ei kaada maailmaa, vaikka lemmikit kukkisikin eri aikaan kuin narsissit tai tulppaanit. Sittenhän ne ehtii kukkia sipulikasvien jälkeen mutta varmaankin ennen suoraan maahan kylvettäviä kesäkukkia? Idea vaan lähti siitä, kun näin jossain sipulikasvikirjassa tällaisen kuvan ja se oli älyttömän nätti.

Riippunee paikasta tuo sipulikukkien ja lemmikkien kukkiminen yhtä- tai eriaikaan. Talon itäpäädyssä olevassa penkissä on tulppaanit siinä vaiheessa että pikkasen värillistä pilkottaa nupusta ja lemmikit on nupullaan myös, hyvinkin saattavat kukkia samaan aikaan. Kuivemmassa penkereessä tulppaanit myös nupullaan, mutta lemmikit vasta pieniä. Saapas nähdä

Tuo kuulostaa hyvältä. Mulla on tulppaanipenkki eteläpihan länsipäädyssä (ettei monimutkaisemmin voisi sanoa). Tällä hetkellä puolet tulppaaneista on puhkeamaisillaan, puolet vielä ihan nupuillaan. Ehkä sen näkee sitten ensi keväänä, jos nuo lemmikit itää. Pitää vaan saada jostain lisää siemeniä, ei se yksi pieni pussi riittänyt mihinkään.

Minä nautin naapurinkin kukkien katselemisesta. Toivottavasti hänkin nauttii minun kukkieni katselemisesta.