Meillä narsissit kukkii useassa jaksossa, ensin nuo valkokeltaiset, joista kuvia, sitten keltaiset ja viimeisenä yleensä kevään lämmöstä riippuen vasta juhannuksen aikaan valkoiset runoilijanarsissit..
Narsissi on muuten ihana, mutta se katsoo aina aurinkoisimpaan suuntaan ja aina tulee osa istuettua sen suhteen väärään paikkaan. Minäkin siirrän takapihan narsissit syksyllä. Tosi kauniita, mutta kun katsovat naapurin pihalle, eivätkä omalle. :)))
Myskimalva, ei mulla ole juuri kummempia vaikka kuvittelin lämpimän paikan saavan ne aikaisin kukkimaan. Jotenkin ihan seisahtunut tunnelma tuola parvekkeella. Ei kasva narskut, ei tulppaanit. Kaikki on jämähtäny siihen mittaan, mihin ne alkukeväästä ponkaisi. Mikähän mättää... jotku itäneistä tulppaaneista oli menny mätäneen. Mä en varmaan lopun viimein saa yhtään tulppaania tai narsissia kukkaan.
Voi olla vaikeaa saada narsissit ja tulppaanit kukkimaan lemmikkien keskeltä . Meillä ainakin kukkivat niin eri aikaan, lemmikit ovat tällä hetkellä vielä pienen pieniä tupsuja.
Satues, "jaettu ilo on kaksinkertainen ilo", näin se menee
Ei siinä muuten mitään mutta arvatkaas kenkuttaako kun naapurin narsissit kukkii aina aikaisemmin. Nytkin siellä näkyi jo keltaisia kukkia...oikein loistavat sieltä silmään....aargh. Taidan yön pimeinä tunteina käydä moiset häikäisijät katkomassa maan tasalle
Ei kaada maailmaa, vaikka lemmikit kukkisikin eri aikaan kuin narsissit tai tulppaanit. Sittenhän ne ehtii kukkia sipulikasvien jälkeen mutta varmaankin ennen suoraan maahan kylvettäviä kesäkukkia? Idea vaan lähti siitä, kun näin jossain sipulikasvikirjassa tällaisen kuvan ja se oli älyttömän nätti.
Riippunee paikasta tuo sipulikukkien ja lemmikkien kukkiminen yhtä- tai eriaikaan. Talon itäpäädyssä olevassa penkissä on tulppaanit siinä vaiheessa että pikkasen värillistä pilkottaa nupusta ja lemmikit on nupullaan myös, hyvinkin saattavat kukkia samaan aikaan. Kuivemmassa penkereessä tulppaanit myös nupullaan, mutta lemmikit vasta pieniä. Saapas nähdä
Tuo kuulostaa hyvältä. Mulla on tulppaanipenkki eteläpihan länsipäädyssä (ettei monimutkaisemmin voisi sanoa). Tällä hetkellä puolet tulppaaneista on puhkeamaisillaan, puolet vielä ihan nupuillaan. Ehkä sen näkee sitten ensi keväänä, jos nuo lemmikit itää. Pitää vaan saada jostain lisää siemeniä, ei se yksi pieni pussi riittänyt mihinkään.