Neidonunikko, Glaucium

Avasin uuden keskustelun, kun en löytänyt täältä kyseisestä kasvista omaa osiota.
Laiskuuttani en katsonut, olisiko 2-vuotiset omassa kategoriassaan…
Mulla tämä ihanuus kukkii ( yhä vaan ) ekaa kesää, mutta taimia olen löytänyt
lisää 4 kpl, omituisista paikoista. Mielikuvaa ( eikä vajavaisissa muistiinpanoissani) ole,olisinko nakannut siemenöisiä jossakin vaiheessa ympärsämpärs, vai ovatko tulleet muuta tietä. Haluaisin tietää, mitenkä siemenet kerätään, että pitääkö niiden
pitkien pötköjen antaa kuivua ollessaan kiinnittyneenä kasviin, vai voiko ne kodat irroittaa, ja laittaa kuivumaan vaikka paperipussiin? Ens viikolla on luvattu miinusta,
ja iski huoli, että jos tuo tuhoutuu, enkä ehdi siemeniä saadakaan.
Josko jollakulla olisi enempi tietoa ja kokemusta…?

Muutin otsakkeen siten että kaikki neidonunikot (Glaucium) mahtuvat tähän yhteen paikkaan.

Kiitos, Nuu.

ipaneman kasvin nimi jää nyt epäselväksi, kun se oli vain otsikossa. Oliko se keltaneidonunikko ?

Minun Glaucidium flavum, Keltaneidonunikko on ollut monta viikkoa tässä asennossa…
ja siemenkodat pysyy vihreinä…
Siemeniä odotan - ja olen luvannut siemeniä monelle… 
Aikooko se työntää siemenet suoraan maahan… ? 

Pipu, Keltaneidonunikko on tuo mun kasvi.

Tette,ehtiikö ne siemenkodat kuivua ennen pakkasia? Haittaako pakkaset niiden tuuleentumista?
Onko sulla ollut kauan tuo kasvi?

ipanema - se tässä "huolestuttaa"kin  - eihän ne siemenkodat ehdi kypsyä/kuivua millään… 
Luulisin että sateet ovat pahempia kuin pikkupakkanen… ei ole tietoa.  Varmaan ihan hyvä laittaa jotain peitoksi… pari kerrosta harsoa.

Tämä Glaucidium flavum on minullekin aivan uusi kasvi - sehän on yksvuotinen - mulla oli jo viimekesänä näitä taimia (siemenistä), mutta eivät ehtineet kukkia - YKSI taimi selvisi talvesta - ja SE on nyt kukkinut minulla tänä kesänä.