Nerine, Nerine

kuvaMun vaaleanpunainen nerine teki kolme kukkavanaa, mutta valkoinen ei ensimmäistäkään.

Mun viime vuonna Madeiralta tuomat nerinet tekee muutaman lehden joka sipuli, mut eivät kuki.

Valakosessa nerinessä näytti olevan nuppu :slight_smile:

Täällä lehdet kasvussa useammassa sipulissa, saa nähdä tuleeko kukintaa myöhemmin syksyllä.

Mulla on ruukussa viime vuoden keväällä Lidlistä ostamiani nerinen sipuleita. Ovat kasvattaneet vain lehtiä, eivät ole kukkineet ollenkaan. Talven yli pidän ruukkua viileässä paikassa jossa ei kuitenkaan pakkasta.

Se voi olla, että keräävät vielä voimia sipuliin. Meillä kukinta oli viime vuonna marraskuussa sisätiloissa. Ja ovat sisätiloissa lämpimässä ympäri vuoden. Ruukun koko voi olla yksi tekijä, tykkäisivät ilmeisesti asua ahtaasti, joten jos ruukku on sipulin kokoon nähden suuri, niin eivät ehkä kukikaan. Kukinta on kyllä odotuksen arvoinen, kun se sitten joskus alkaa!

Mulla sipulit asuu aika isossa ruukussa sipulien kokoon nähen

Mulla ne on isossa ruukussa monta sipulia. Pienen välimatkan päässä toisistaan.

Nerinen sipuleita ostin pelkän kuvan perusteella. Luin ketjun läpi, ja ilmeisestikkään tämä ei tykkää siirtelystä. Mikä ois hyvän kokoinen ruukku, jossa sais olla koko kesän ja sitten syksyllä talvehtia? Kaksi sipulia on pussissa, ja ajattelin ne ängetä samaan ruukkuun. Vai meniskö niin, että istutan vain tuonne isoon kukkalaatikkoon, ja syksyllä nostan ylös varastoon, vähän niinkuin amarylliksetkin?