Nerine, Nerine

Tällainen sipulikasvi tuli minulle keväällä Eurobulbilta, Nyt ensimmäinen nuppu näkyvissä. Vanhalla puolella tämä oli huonekasveissa, siksi perustin uuden otsikon.

Ja lehdistöä. Yhdessä ruukussa on ainakin 5 sipulia, saas nähdä alkavatko kaikki kukkimaan?

Milloinkahan aukeaa? Mielenkiintoisaa seurata tätä kasvia.

Ensimmäinen nuppu auennut!

on se vain kaunis tuo kukka .niin ja kaunis on kukallasi värikin.

Tänään kannoin 2 näitä ruukkua sisälle, tässä oli vielä kukkia jäljellä. Toisessa ruukussa näkyi monta nuppua olevan, ihan kiva tuttavuus tämäkin. Mutta tietääkö kukaan, miten hoitelen sen jälken kun on kukkinut ja yleensä talven yli?

Kuusi kukkavanaa auki yhtaikaa.

Onpas komea. Olen tuota nerineä joskus yritätnyt kasvattaa tilaamastani sipulista, mutta ei se tehnyt kuin nipun lehtiä ja lopulta kuihtuivat nekin.

Onkos nämä jotain siemenkotia, vai mitä? Mitäs minä näille teen, annetaanko kypsyä, tietääkö kukaan?

Nerinet istutettu uusiin ruukkuihinsa, uusia värejä myös hankittu. Oli niin ihana kasvi että piti hankkia uusia sipuleita.

Nämä ovat kaikki uusia sipuleita.

Ahaa… tämä olikin minulle ihan uusi tuttavuus, kauniskin on. Onkohan Pirkkis ainoa joka näitä pentissä kasvattaa, yksin puhelua on… eikä ole vastauksiakaan saanut kysymäänsä…

Sitä tässä olen itsekseni miettinyt, ei vissiin ole muilla tällaista kukkaa. Mutta minäpä taidan tietää siihen jo vastauksen, se onkin sitten salaisuus! ja paljastuu joskus...

Onpa komeita kukintoja! Taisin nähdä tuon sipuleita tänään paikallisessa pirsmassa, ei kun kipinkapin ostamaan…

Tää on ihana uutuus ja kaunis kuin mikä, jospa kukkisi taas kesällä. Olen ihan myyty tämän kukan kanssa.

Mees vaan hakemaan sipulit pois, mitäs ne siellä kaupassa tekee?

Mulla oli muutama vuosi sitten, mutta jostain syystä en siitä tykännyt.

Kävi tuossa meidän kylä prismassa mut ei siellä ainakaan noita neriniä näkynyt ,vai liekös sitten ehtineet loppua.surullinen

Mieki meen heti huomenna kattoon meijän prisman, jos vaikka tuommosta kaunokaista löytys.

Hihkase sit Naana mulle jos sielä on =D

Jep, hihkasen!

Täälläpäin Tokmannilla näkyi myös tuota Nerineä myynnissä,en kuitenkaan ostanut ,liekö enään, vai onko loppunut.