Neuvoja huonekasvin siemenlisäykseen

onko kellään tietoa koralliköynöksestä,sain muutaman siemenen,onko vaikea kasvatta ,entä sen hoito.olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa .hymy

Minä en ainakaan osaa sanoa tuohon mitään…

En löytänyt koralliköynnöstä, mutta löysin korallimättään ohjeet. Nertera granadensis, tarkoititko tuota? Kasvia kastellaan runsaasti keväästä syksyyn, mutta sen jälkeen vettä annetaan vain sen verran, ettei multa kuivu kokonaan. Keväällä ja kesällä kasvia lannoitetaan kerran kuukaudessa nestemäisellä huonekasvi lannoitteella. Korallimättäälle sopii vähähumuksinen kasvualusta…

Raili-45… tuolla toisaalla jossakin on eilen viimeksi ollut puhetta koralliköynnöksestä (kuvien kanssakin). Onhan se vähän “oikku”, mutta paljon vaikeampikin voisi olla. Ihan pikku liottaminen (n. vrk) ja sitten multaan… peitellään oman kokonsa verran.

kiitti tietoa oon jo saannut erältä puutarhurilta. saa nähä kuin käy.

Tässä laitoin siemeniä testimielessä itämään kuukausi sitten(Hibiscus mutabis)kuitenkin sillä varauksella että ei tule mitään,kun on ollut kuistilla hiukkasen viileää.Eipä ole näkynyt mitään.Muutama päivä sitten laitoin tuon muoviruukun(pieni kaktusruukku)muoviseen pieneen kertakäyttömukiin ja sen laitoin muoviseen kertakäyttö olutmukiin,johon lisäsin lämmintä vettä ensin.Sitten laitoin pienen kertakäyttömukin ruukkuineen siihen isompaan mukiin ja toinen muovimuki kanneksi.Olen välillä vaihtanut vettä,jotta se olisi lämmintä-ja kas tänään siellä pilkistää alku.Kaikkea näköjään kannattaa kokeilla:)

Hei,

Sain Saaronin liljan siemeniä, kuinka onnistuisin kasvattamisessa?

Onko kellään täällä kokemuksia intianpuuvillan (Gossypium herbaceum) simenkasvatuksesta?:slight_smile: tarviiko niille tehdä jotain ennen kylvöä esim liottaa tai jotain? ja voiko/ kannattaako niitä edes laittaavielä näin tammikuussa?? Kiitollinen olen kaikista vastauksista! :smiley:

Katopa oisko täälä tietoa

Intianpuuvilla- ketju