Tämä kuva viime kesältä. Kukat näyttävät erivärisiltä, mutta ovat oikeasti ylemmän kuvan sinisiä (ei lilahtavia).
Nosto tähän ketjuun!
Minkä tyyppinen kukka tuo on, eli kuinka monta tainta/ruukku? Olen muistaakseni joskus kokeillut huonolla menestyksellä, mutta nyt en enää jaksa tapahtumia muistaa…
Sen varsi napsahtaa poikki helposti. Pitää saada olla rauhassa. En laittaisi yksistään ruukkuun, vaan jonkun kaveriksi. Syynä tähän on se, että se tekee muutamia varsia, joissa yksittäisiä kukkia, joten ei mitenkään täytä ruukkua. Mutta nolaanan sininen väri on ihan taivaallisen kaunis.
Kasvutapa on rento. Vähän niinkuin petunialla.
Samassa ruukussa voisi olla vaikka isonolaana+nukenkaulus+lobelia. Keskelle nukenkaulusta ja isonolaanaa, reunalle lobeliaa.
Näin minulla viime kesänä
Kiitos! tuli todella tarpeellista tietoa. Täytynee katsella vielä sopivien kaverikasvien siemenvalikoimia.
Aivan ihanaa aikaa tämä: selataan siemenvalikoimia ja suunnitellaan
Nolaanat ovat alkaneet kukkimaan . Ovat kyllä ihanan sinisiä, juuri sellaisia "oikean" sinisiä.
Ensimmäisten joukossa.Minun kestosuosikki.
Joko olisi aika kylvää nolaana? Miten nopeasti tää kasvoi? Mulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa viime vuoden idätyksistä. Sen kumminkin muistan, että taimi napsahtaa helposti poikki koulittaessa. Hienosti se kukki amppelin reunalla. Eniten kukkia oli latvoissa. Kaipasi keskelle jotakin muuta kasvia.
Minä kylyvän viikonloppuna.
On kertakaikkiaan sievä tuo Karvarin raikkaan sininen, sitä raikkautta vielä korostaa ja piristää tuo valkokeltainen keskus. En oo tuommoistakaan kaunistusta ennen nähnyt… Mulla on nyt joku sininen kausi… selvästi.
Nolaana kukkii hienosti amppelissa länsisuuntaisella terassilla. Taustalla siniviuhka-amppeli, joka roskaa enemmän.
Työpaikalla